Studiu Samsung: Jumătate dintre elevi îşi văd viitorul în industria IT&C

Peste 54% din elevii de liceu apreciază că o carieră în IT&C este una de viitor, în timp ce 49% consideră domeniul medical „în tendinţe”, conform rezultatelor chestionarelor aplicate în cadrul caravanei educaţionale Samsung „Trends of Tomorrow”, care s-a desfăşurat în 25 de licee din cinci oraşe din România. Chestionarele s-au aplicat unui număr de 2160 de respondenţi, cu vârsta cuprinsă între 14 şi 19 ani.

Campania educaţională „Trends of Tomorrow”, parte a programului global de responsabilitate corporativă a Samsung „Hope for Youth”, a fost iniţiată în 2011 şi are drept scop orientarea şi dezvoltarea profesională a tinerilor din clasele terminale de liceu. În perioada mai-iunie 2013, caravana fost prezentă în principalele licee din Craiova, Constanţa, Ploieşti, Sibiu şi Galaţi. Pe parcursul unei „Ore Smart”, reprezentanţii Samsung, împreună cu un specialist în resurse umane, au stat de vorbă cu peste 3600 de elevi de liceu despre tendinţele pe piaţa muncii şi despre ce tipuri de aptitudini digitale vor avea nevoie pentru carierele viitoare.

„Estimările arată că în 10 ani peste 50% din angajaţi nu vor mai lucra în birouri convenţionale, ci vor putea să rezolve toate lucrurile de oriunde vor avea conexiune la Internet. În acest context, aptitudinile digitale au devenit din ce în ce mai importante. Prin intermediul Orei Smart, prin aplicaţia de Facebook prin care au avut posibilitatea să îşi creeze un CV sau prin cursurile ECDL pe care au putut să le câştige, am urmărit să le oferim tinerilor informaţii specifice despre paşii de urmat la început de carieră şi să le dăm posibilitatea să îşi dezvolte aptitudinile digitale”, a declarat Mihaela Stănoiu, Marketing Manager Samsung România.

Rezultatele studiului realizat de Samsung au evidenţiat faptul că 83% dintre aceştia consideră că aptitudinile digitale sunt extrem de importante atunci când doresc să facă primii paşi în carieră, iar 93% dintre aceştia doresc să îşi perfecţioneze abilităţile digitale în următoarele 6 luni. De asemenea, 62% dintre elevii de liceu au învăţat cum trebuie realizat un CV în urma Orei Smart, iar 70% dintre ei au aflat lucruri noi despre piaţa muncii.

Totodată, în urma chestionarului aplicat la sfârşitul Orei Smart, a reieşit că 87% dintre aceştia au intenţia de a se informa mai mult în legătură cu piaţa muncii şi oportunităţile existente pentru tineri în urmatoarele 6 luni. Deşi doar 23% dintre tineri şi-au pregătit până în acest moment un CV, în urma Orei Smart 67% dintre tineri au afirmat că în următoarea perioadă îşi vor dedica timp pentru a-şi construi un CV sau pentru a îmbunătăţi CV-urile pe care le au în momentul de faţă.

Programul local „Trends of Tomorrow” face parte din programul global de responsabilitate corporativă „Hope for Youth”, în cadrul căruia Samsung utilizează inovaţia şi tehnologia care au contribuit la succesul companiei în susţinerea dezvoltării tinerilor din întreaga lume.