NNC Services: Motive şi soluţii pentru campanii de social media eşuate

Lunar, pe situl ANIS, consultanţii NNC Services, companie de consultanţă în marketing şi management în IT, b2b şi servicii, îţi vor dezvălui strategii de marketing utile şi uşor de aplicat pentru creşterea rezultatelor companiei tale.

Social media trebuie să îşi găsească un loc bine stabilit în mixul de marketing al companiei dumneavoastră, fiind o modalitate de a ajunge la potenţialii clienţi, de a interacţiona cu ei, a genera leaduri şi a aduce trafic pe website.  Totuşi, pe lângă poveştile de succes, sigur aţi auzit sau chiar aţi fost personajul unei experienţe eşuate legate de social media. Iată câteva motive care pot duce la acea situaţie “nefericită”:

  1.  Informaţia transmisă pe diferitele canale de social media (Twitter, Facebook, LinkedIn, Youtube etc.) este excesiv de promoţională. Oamenii vă urmăresc conturile pentru informaţiile interesante pe care le oferiţi. Prin urmare, informaţiile despre ultimele produse sau discount-uri trebuie să se intersecteze cu ştiri din industrie şi articole utile. Evident, trebuie să promovaţi şi conţinutul creat de alţi membrii, pentru a arăta că sunteţi într-adevăr un membru al comunităţii.
  2. Folosiţi un cont de companie rigid şi deloc prietenos. Oamenii vor să interacţioneze cu alţi oameni şi nu cu logo-uri, brand-uri sau companii. Prin urmare, trebuie să alegeţi un reprezentant al companiei – CEO, Directorul de Marketing sau Specialistul în Social Media – care să fie purtătorul de cuvânt în mediul online. 
  3. Comunicarea cu publicul ţintă este unidirecţională. Trebuie să le arătaţi potenţialilor clienţi că îi urmăriţi şi ascultaţi. Puteţi interacţiona cu aceştia prin replies sau retweet-uri pe Twitter,răspunsuri la întrebările din LinkedIn Answers sau comentarii la postările de pe Facebook.
  4. Folosiţi o combinaţie ineficientă de canale de social media. Există multe canale de social media: Twitter, LinkedIn, Facebook, Youtube, SlideShare, Flickr…Aveţi multe opţiuni, dar asta nu înseamnă că trebuie să fiţi prezenţi pe toate. Important este să le alegeţi pe cele care se potrivesc cel mai bine companiei, produselor/serviciilor pe care le promovaţi şi publicului ţintă. De exemplu, companiile de B2B vor găsi foarte util LinkedIn-ul, iar cele de B2C îşi vor găsi consumatorii pe Facebook. Testaţi şi păstraţi-le doar pe cele cu adevărat eficiente.
  5. Conturile de social media nu sunt updatate frecvent. Iar cititorii, cei pe care îi mai aveţi, şi-au pierdut interesul. Aveţi nevoie de conţinut proaspăt pentru a menţine atenţia cititorilor şi de update-uri frecvente. Stabiliţi o periodicitate şi încercaţi, pe cât posibil, să o respectaţi.
  6. Visaţi la rezultate imediate “măreţe”. Nu se va întâmpla. Campaniile de social media au nevoie de timp, conţinut de calitate, interacţiune şi persistenţă. Mai mult, cel mai adesea, aşteptările nerealiste pornesc de la faptul că nu ştiţi ce puteţi măsura, ce ar trebui să măsuraţi şi cum să interpretaţi datele obţinute.
  7. Specialistul dvs. în social media este angajatul despre care aţi aflat că are cont de Facebook.  Din păcate, lucrurile nu funcţionează chiar aşa. Aveţi nevoie de specialişti care să vă creeze şi să vă dezvolte brandul în social media, specialişti care să stabilească obiective şi să le atingă.
Etichete: