NNC Services: De ce să externalizezi marketingul în reţelele sociale?

Lunar, pe situl ANIS, consultanţii NNC Services, companie de consultanţă în marketing şi management în IT, b2b şi servicii, îţi vor dezvălui strategii de marketing utile şi uşor de aplicat pentru creşterea rezultatelor companiei tale.

Social Media Marketing nu este doar un trend, ci o necesitate pentru orice companie, ajutând-o să-şi construiască şi să-şi dezvolte profilul online, conectând-o în timp real cu clienţii şi partenerii şi oferind valoare adăugată portofoliului. Deşi este un domeniu încă în dezvoltare, există o serie de reguli şi abordări ce trebuie cunoscute/respectate pentru a evita un start ratat în Social Media şi a avea o strategie de marketing eficientă .

Totuşi, ce se întâmplă în cazul în care o companie nu are resursele potrivite sau nu are suficiente resurse pentru realizarea acestei strategii şi implementarea campaniilor? Ajungem astfel la conceptul de externalizare, avantajele în cazul Social Media Marketing fiind evidente: o agenţie bună va pune la dispoziţia clientului o echipă de specialişti ce se va transforma în departamentul virtual de Social Media Marketing, oferind soluţii creative şi personalizate – adaptate companiei şi sectorului în care activează. Alte beneficii ale externalizării elementelor de Social Media Marketing sunt:

  • Creşterea eficienţei strategiei  de Social Media, precum şi a raportului investiţie-rezultate.
  • Acces la resurse specializate care pot oferi o perspectivă obiectivă şi idei noi pentru derularea campaniilor.
  • Furnizorul de servicii îşi asumă întreaga responsabilitate pentru rezultatele acţiunilor.

Evident, o companie poate externaliza toate elementele de Social Media Marketing sau doar pe cele care solicită cele mai multe resurse – atât ca resurse de timp, cât şi ca specialişti. Pentru început, o companie  trebuie să stabilească ce elemente de Social Media Marketing poate acoperi cu resursele proprii şi ce trebuie să externalizeze către o agenţie specializată. O împărţire a Social Media Marketing în componente şi funcţii poate fi extrem de utilă:

  • Strategia de Social Media Marketing;
  • Plan de acţiune pentru Social Media Marketing;
  • Strategia de Social Media Marketing pe canale: Facebook, LinkedIn, Twitter, Vimeo, YouTube etc (evident combinaţia potrivită va fi aleasă în funcţie de profilul firmei, putând fi adaugate noi canale sau eliminate cele care sunt considerate nepotrivite);
  • Managementul reputaţiei online – monitorizare;
  • Crearea, integrarea şi administrarea conturilor de Social Media;
  • Crearea, optimizarea şi promovarea blogurilor;
  • Bloguri şi Twitter: strângerea informaţiilor, analiza şi interpretarea datelor;
  • Marketing pentru motoarele de căutare – Search Engine Marketing (SEM);
  • Copywriting ;
  • Orice alte acţiuni de marketing şi comunicare care contribuie la consolidarea prezenţei online a companiei.

Indiferent dacă o companie alege să externalizeze sau să realizeze intern aceste elemente, un lucru este sigur: relaţia cu Social Media trebuie să fie pe termen lung, pentru a asigura eficienţa strategiei şi a campaniilor implementate. Pauzele sunt excluse.

Etichete: