NNC Services: Cum puteți folosi Twitter ca să generați oportunități de afaceri

Lunar, pe situl ANIS, consultanţii NNC Services, companie de consultanţă în marketing şi management în IT, b2b şi servicii, îţi vor dezvălui strategii de marketing utile şi uşor de aplicat pentru creşterea rezultatelor companiei tale.

Aproximativ 200 de milione de persoane, organizații și business-uri folosesc Twitter pentru a  transmite informații, postând zilnic 100 de milioane de mesaje. Potențialul de business al platformei s-a confirmat în momentul în care Twitter a introdus propriile sfaturi despre cum pot companiile să  folosească rețeaua pentru a capta atenția prospecților, pentru  a afla părerile consumatorilor despre anumite produse sau servicii și pentru a stabili conexiuni cu parteneri sau lideri de opinie. În acest context, companiile din România ar putea începe să privească mai atent la oportunitățile pe care Twitter le-ar putea aduce în zona de comunicare, marketing și business development.

Cu toate acestea, majoritatea managerilor privesc cu scepticism rețeaua de socializare. Puțini dintre ei au înțeles că Twitter nu se rezumă la „ce fac acum” ci poate fi folosit ca instrument de customer service, PR, branding  sau pentru campaniile de lead generation.

Pentru a începe să folosiți Twitter trebuie să aveți în vedere 3 aspecte:

  1. 1.       Personalizarea profilului

Pentru setarea profilul de companie, Twitter vă pune la dispoziție patru pași simpli:

  • Name – alegeți un nume  scurt și cât mai asemănător denumirii  companiei ;
  • Picture – folosiți logo-ul companiei sau o fotografie a persoanei care se ocupă de comunicarea pe Twitter ;
  • Web – nu uitați să introduceți link-ul către website-ul companiei;
  • Bio – introduceți o scurtă descriere a companiei și menționați numele persoanei care transmite informațiile pe Twitter.

 

  1. 2.       Construirea audienței

Odată setat contul de Twitter, cel mai important obiectiv devine atragerea follower-ilor și, pentru început, ați putea să:

  • Urmăriți conturile companiilor sau persoanelor pe care le cunoașteți personal.
  • Introduceți contul de Twitter pe website-ul companiei (homepage, pagina de contact) și  în semnăturile de email ale angajaților ;
  • Vă informați angajații de prezența contului pe Twitter și să-i rugați să-l urmărească.

 

  1. 3.       Menținerea audienței

Pentru a menține atenția celor care deja vă urmăresc și pentru a crește numărul follower-ilor va trebui să postați mesaje cu o frecvență destul de ridicată (1-3 pe zi). Poate părea o sarcină dificilă, dar puteți profita de câteva surse pe care le aveți deja la îndemână:

  • Mențiunile din presă. Postați comentarii și link-uri către articolele de presă în care a fost menționat numele companiei sau al unui angajat ;
  • Conținutul online. Postați link-uri către celelalte rețele sociale pe care le folosiți (înregistrări de pe YouTube, fotografii de pe Flikr, prezentări de pe SlideShare, rapoarte de pe Scribd etc) ;
  • Evenimentele speciale. Postați scurte informații despre evenimentele la care urmați să participați sau pe care le organizați.
  • Actualizările de pe website. De fiecare dată când îmbunatățiți website-ul companiei cu noi informații (produse sau servicii noi, studii de caz etc.) nu uitați să postați o scurtă mențiune și pe Twitter.
  • Știrile din domeniul de activitate. Atunci când considerați o anumită știre sau informație valoroasă nu ezitați să o împărtășiți și celor care vă urmăresc pe Twitter.
  • Retweet-uri. Urmăriți liderii din domeniul dumneavoatră de activitate (specialiști, analiști, bloggeri) și redistribuiți informațiile transmise atunci când considerați că acestea ar putea fi de interes pentru follower-ii dumneavoastră.

Rezultate. Pentru început puteți urmări numărul de referral  (Google Analitycs) pe care Twitter îl face către siteul companiei dumneavoastră sau cat de des și de către cine vă sunt preluate tweet-urile. Folosiți tooluri de monitorizare a discuțiilor pe Twitter (ex. Tweetdeck) pentru a afla ce cred utilizatorii despre compania dumneavoastră dar și ce și-ar dori posibilii clienți de la un business ca al dumneavoastră.

Odată ce rețeaua de followeri crește, incluzând profiluri pe care le considerați relevante pentru activitatea dumneavoastră, puteți  începe să creați o relație și mai strânsă cu cei care vă urmăresc, solicitându-le:

  • stabilirea unei întâlniri de afaceri ;
  • analiza sau părerea asupra unui produs sau serviciu ;
  • implicarea întrun anumit proiect.

De cele mai multe ori, experiența pe Twitter a companiilor pleacă de la „am tot auzit de rețeaua asta, hai să încercăm și noi”. Însă, fără o strategie bine pusă la punct, cel mai probabil întreaga experiența se va termina după luni întregi pierdute în conversații fără niciun obiectiv de business atins. 

Una dintre cele mai mari probleme ale companiilor, când vine vorba despre implicarea în socializarea online, este alocarea resurselor umane sau tehnice. Și pentru aceasta există o variantă mai eficientă decât angajarea unei persoane care să se ocupe în mod special de rețelele de socializare –   externalizarea serviciilor. Există companii care vă pot ajuta să stabiliți o strategie eficientă de socializare online și care se pot ocupă în totalitate de monitorizarea și distribuirea de conținut relevant pe Twitter, Facebook sau LinkedIn.

Etichete: