NNC Services: Asociaţiile profesionale şi rolul lor în strategia de marketing

Lunar, pe situl ANIS, consultanţii NNC Services, companie de consultanţă în marketing şi management în IT, b2b şi servicii, îţi vor dezvălui strategii de marketing utile şi uşor de aplicat pentru creşterea rezultatelor companiei tale.

Cele mai multe profesii  sau industrii specializate au asociaţii care se întâlnesc în mod regulat, organizează evenimente împreună, stabilesc ghiduri de bune practici pentru industria respectivă etc. Totuşi, ce valoare aduce calitatea de membru într-o astfel de asociaţie pentru activităţile şi rezultatele de marketing?

  1. Apartenenţa la o astfel de asociaţie profesională este în primul rând un mod de a vă alătura oficial altor jucători din piaţă.
  2. Asociaţiile profesionale reprezintă o modalitate eficientă de promovare. Comunicatele de presă ale companiei  dumneavoastră pot apărea în newsletter-ul şi publicaţia asociaţiei, promovându-vă produsele şi serviciile către industria respectivă.
  3. Aveţi acces prioritar la informaţii din industrie, cum ar fi oportunităţi de business, proiecte la care puteţi participa etc., putând obţine de asemenea şi recomandarea asociaţiei pentru acele proiecte.
  4. Asociaţiile profesionale se bucură de o bună reputaţie în sectorul lor de activitate, realizând astfel un transfer de credibilitate şi către compania dumneavoastră.
  5. Asociaţiile profesionale oferă ocazii excelente de networking, deci acces la un număr important de prospecţi.
  6. De asemenea, prin intermediul asociaţiilor profesionale vă puteţi cunoaşte mai bine concurenţa directă şi indirectă, ceea ce vă va permite să vă îmbunătăţiţi strategia de marketing.
  7. Calitatea de membru al unei asociaţii profesionale vă va facilita accesul la diferite evenimente (ex: conferinţe, seminarii, workshop-uri), atât ca spectator, cât şi ca speaker, o bună  ocazie de a vă confirma statutul de expert într-un domeniu.
  8. De asemenea, asociaţiile profesionale vă oferă ocazia de a participa la cursuri de specialitate şi de a obţine certificări în domeniu – o excelentă modalitate de a vă îmbunătăţi cartea de vizită. 
  9. Apartenenţa la o asociaţie profesională poate fi un mod de adăuga în categoria acţiunilor de marketing componenta de responsabilitate socială, pe care aţi neglijat-o până acum din lipsă de timp şi resurse. Astfel, dacă asociaţia este activă din punct de vedere filantropic, vă puteţi uni forţele, implicându-vă în diverse proiecte sociale.

Evident, există şi varianta marketingului prin intermediul asociaţiilor profesionale fără a fi necesară apartenenţa la acea asociaţie. În acest caz, pentru a vă targeta bine activităţile, este obligatorie identificarea asociaţiilor sau a grupurilor profesionale din care fac parte clienţii pe care îi vizaţi. Printre elementele de marketing pe care le aveţi la dispoziţie se numără:

  • Încheierea de parteneriate de promovare în rândul membrilor, prin intermediul asociaţiei; de obicei există reviste sau newslettere editate de asociaţie care se trimit membrilor şi în cadrul cărora vă puteţi promova produsele şi serviciile.
  • Participarea la evenimentele organizate de asociaţie pentru membrii săi – fie sponsorizând aceste evenimente, fie direct ca participant pentru a face networking.
  • Oferirea de promoţii speciale, în exclusivitate pentru asociaţiile respective: ex. un discount iniţial sau o oră de consultanţă gratuită pe domeniul dumneavoastră de expertiză, doar pentru membrii asociaţiei.

Prin urmare, acţiunile de marketing printr-o asociaţie profesională, de care aparţineţi dumneavoastră sau potenţialii clienţi, reprezintă un instrument  util pentru consolidarea strategiei de marketing a companiei. Nu necesită o investiţie semnificativă de timp şi bani, iar beneficiile enumerate îi confirmă utilitatea.

Etichete: