NNC Services: Am cont pe LinkedIn! Și pe Twitter! Cum le măsor eficiența?

Lunar, pe situl ANIS, consultanţii NNC Services, companie de consultanţă în marketing şi management în IT, b2b şi servicii, îţi vor dezvălui strategii de marketing utile şi uşor de aplicat pentru creşterea rezultatelor companiei tale.

Mulți dintre antreprenori recunosc valoarea pe care rețelele sociale ca Facebook, Twitter și LinkedIn o aduc business-ului. Însă, odată ce v-aţi hotărât să investiţi resurse în aceste platforme, ar trebui să urmeze întrebarea: cum le măsuraţi eficiența?

În primul rând, pentru a răspunde la această întrebare ar trebui să știţi ce să măsuraţi. Variabilele pe care urmează să le măsurați  diferă  în funcție de obiectivele specifice ale companiei, de domeniul în care activează și de rețelele sociale în care se implică.  

Eficiența investițiilor în social media poate fi măsurată prin numărul și frecvența cu care acțiunile de marketing online se convertesc în contracte de business încheiate. Utilizarea eficientă a tool-urilor de social media trebuie să se reflecte în creșterea vânzărilor și în engagementul prospecților și al clienților. Trebuie doar să vă stabiliți obiective de ROI (return-on-investment) și indicatori de performanță iar, mai apoi, să cuantificați monetar toate costurile și beneficiile aduse de fiecare activitate de marketing online.

LinkedIn

LinkedIn pune la dispoziție foarte multe opțiuni pentru companii, care de cele mai multe ori nu sunt folosite la adevăratul lor potențial. Pentru a analiza eficiența acțiunilor de marketing pe această rețea, trebuie să vă îndreptați atenția mai ales către indicatori calitativi :

  • Influența unor angajați în grupuri de discuție relevante pentru activitatea companiei;
  • Tipul recomandărilor primite din parte clienților sau partenerilor de afaceri;
  • Calitatea și numărul de răspunsuri furnizate celor interesați de domeniul de activitate al companiei.

Twitter

Twitter  este o platformă de micro blogging în continuă dezvoltare care poate fi folosită ca  tool de marketing. Pentru ca resursele investite în această platformă să-și dovedească eficiența, aţi putea stabili indicatori de performanță ca:

  • Numărul de persoane (followers) care urmăresc contul companiei;
  • Numărul de mesaje transmise de companie (tweet-uri) pe o perioadă determinată;
  • Numărul  și tipul răspunsurilor (replies) altor utilizatori ai rețelei;
  • Numărul mesajelor companiei preluate (retweets) de alți utilizatori ai rețelei;
  • Numărul mențiunilor numelui companiei  în mesajele postate de utilizatorii rețelei.

Mai mult, Twitter vă poate ajuta să aflaţi care dintre mesajele transmise de compania dvs au primit cea mai multă atenție. Pentru evaluarea performanțelor pe Twitter există multe tool-uri online care de foarte multe ori sunt gratuite. De exemplu, TweetEffect vă ajută să aflaţi în urma căror mesaje aţi câștigat sau aţi pierdut un anumit număr de followers.

Facebook

Este o platformă de socializare puternică care oferă oportunități excepționale de marketing. S-a vorbit atât de mult despre Facebook, încât, cel mai probabil, compania dvs. deține deja un profil pe această rețea. În cazul acesta, ar putea să vă intereseze unele dintre următoarele variabile :

  • Numărul și profilul fanilor care au ales să-ți urmărească compania;
  • Numărul de vizualizări ale profilului pe zile, săptămâni sau luni;
  • Tipul și numărul comentariilor și like-urilor;
  • Numărul mesajelor preluate de alți utilizatori ai rețelei;

Pentru a determina valoarea acestor variabile și pentru a le monitoriza permanent, companiile au la dispoziție nenumărate tool-uri online. Însă,  Facebook pune la dispoziția utilizatorilor săi propriul tool dedicat acestui serviciu – Facebook Insights.  

De ce ar trebui să vă intereseze toate aceste măsurători și monitorizări? Pentru că doar așa veţi afla dacă investițiile dvs în social media aduc într-adevăr rezultatele scontate, concretizate de cele mai multe ori în noi oportunități de business. Urmărește îndeaprope toate aceste variabile și vei putea să adaptezi mesajele companiei astfel încât acestea să genereze rezultatul dorit și, în final, să  îndeplinească obiectivele de marketing.

Etichete: