NNC Services: 11 sfaturi de marketing pentru 2011

Lunar, pe situl ANIS, consultanţii NNC Services, companie de consultanţă în marketing şi management în IT, b2b şi servicii, îţi vor dezvălui strategii de marketing utile şi uşor de aplicat pentru creşterea rezultatelor companiei tale.

La început de an, listele şi planurile sunt obligatorii, inclusiv în marketing. Prin urmare, să vedem ce am învăţat din 2010 şi de ce trenduri ar trebui să ţinem cont pentru dezvoltarea business-ului în 2011.

1.  Integraţi social media în strategia de marketing a companiei.

Dacă 2010 a fost anul în care majoritatea specialiştilor de marketing au experimentat diferite elemente de social media, în 2011 nu mai e o opţiune, ci o necesitate.  Integrarea social media în strategia de marketing presupune definirea unor tactici de: research, planificare, conectare şi măsurare a rezultatelor.

Aveţi nevoie de mai multe argumente pentru a  include social media în planul de marketing? Conform unui studiu realizat de Harris Interactive: 9 din 10 (87%) adulţi prezenţi în mediul online folosesc social media, ceea ce înseamnă în număr de utilizatori (potrivit cifrelor de audienţă oferite de reţelele sociale): 500 de milioane – Facebook, 75 de milioane – LinkedIn, 105 milioane – Twitter (cu aproximativ 65 de milioane de tweet-uri/zi).

2.  Nu neglijaţi putererea word-of-mouth-ului.

Decizia de achiziţie a unui produs/serviciu este precedată, cel mai adesea, de un “research” printre prieteni, clienţi, parteneri etc., o încercare de a afla adevărata poveste a produsului, nu doar pe cea “cosmetizată” oferită de companie. Mai mult, un produs/serviciu bun va fi “lăudat” şi altor potenţiali clienţi chiar de către “utilizator”, direct sau prin intermediul social media.

3.  Deciziile de business trebuie să fie bine documentate.

Trebuie să integraţi toate informaţiile de marketing, din toate sursele, online şi offline, pentru a le putea analiza pornind de la imaginea de ansamblu şi a lua decizii mai bune.  Evident, aveţi nevoie de specialişti cu capacităţi analitice deosebite pentru a identifica şi a trasa tipare din multitudinea de informaţii obţinute.

4.  Segmentarea devine mai dificilă.

Importanţa segmentării pentru campanii de marketing eficiente nu a fost niciodată minimizată. Totuşi, acum vorbim de suprapunerea diferitelor segmente, în încercarea de a obţine un portret cât mai exact al potenţialilor clienţi. Mai mult, comunităţile câştigă teren în faţa criteriilor clasice de segmentare.

5.  Mobile marketing-ul atrage atenţia asupra sa.

Anul 2010 a pregătit terenul prin lansarea iPhone-ului şi a iPad-ului, precum şi prin introducerea Androidului. Prin urmare, mobile marketing-ul se poate dezvolta: mobile email şi website, aplicaţii mobile etc. Evident, încă mai este de lucru în această zonă (ex: dispozitivele trebuie conectate cu reţele rapide). 

6.  Bugetele de marketing se înclină şi mai mult spre zona de online.

Din nou, trendul vine din 2010 şi va continua şi în 2011. Este de înţeles: clienţii şi prospecţii sunt online, iar companiile trebuie să îi urmeze. Beneficiile sunt evidente: audienţă bine definită, preţuri mici, rezultate măsurabile.  

7.  Partea de Search Engine Optimization devine mai complexă .

Clienţi utilizează motoarele de căutare pentru a afla informaţii despre produsele şi serviciile pe care intenţionează să le achiziţioneze.  Google ocupă primul loc în preferinţe, dar nu este singurul. În plus, Twitter, Facebook şi LinkedIn sunt de asemenea o sursă importantă de informaţii. Prin urmare, sarcina de a aduce o companie pe prima pagină în căutări devine din ce în ce mai dificilă.

8.  Loialitatea – un obiectiv pe termen lung.

Programele de fidelizare au efect pe termen scurt, dar o strategie puternică de marketing trebuie să reflecte dorinţa companiei de a avea o relaţie de lungă durată cu clienţii săi, determinând astfel angajamentul şi din partea clientului.

9.  Personalizaţi, personalizaţi, personalizaţi

Clienţii sau potenţialii clienţi vor ca mesajele companiei dvs. să le vorbească chiar lor, să fie semnificative pentru ei şi relevante. Personalizarea este un termen cheie. Prin urmare, aflaţi care vă sunt clienţii, realizaţi un portret al lor, descoperiţi ceea ce vor şi oferiţi-le exact acele lucruri. Mai mult, trebuie să demonstraţi că sunteţi capabili să vă adaptaţi dorinţelor mereu în schimbare.

10.  Mai puţin advertising şi mai mult conţinut de calitate.

Consumatorii sunt din ce în ce mai puţin receptivi la conţinutul de tip advertising. De la website si materialele de pe YouTube la pagina de Facebook sau postările de pe Twitter, consumatorii vor să interacţioneze cu compania şi cu alţi consumatori. Prin urmare, conţinutul trebuie să fie: unic, util, amuzant (dacă se poate) şi, evident, adaptat canalului pe care este transmis.

11.  Faţă în faţă, dar şi online networking.

Interacţiunea cu clienţii trebuie să fie atât online, cât şi offline. După cum am observat, online-ul este preferat în acest moment, dar nu se poate renunţa nici la offline. Doar din această combinaţie se va realiza un schimb benefic de idei, iar vizibilitatea companiei va creşte susţinut.

Etichete: