MIREIA survey – măsurarea impactului deținut de actorii de incluziune digitală în Europa

Comisia Europeana a lansat cel mai mare program de cercetare privind actorii de incluziune digitala din Europa. Acești actori pot fi telecentre, biblioteci, organizații de instruire si formare sau alte spatii publice care ajuta oamenii să se familiarizeze cu tehnologia.

Sondajul face parte din amplul proiect de cercetare intitulat “MIREIA” (măsurarea impactului deținut de actorii de incluziune digitală în Europa, competențele și obiectivele de incluziune ale Agendei digitale pentru Europa), care are drept scop o mai bună înțelegere a rolului actorilor de Incluziune și care dorește să creeze instrumente adecvate pentru a facilita demonstrarea rezultatelor acestora și a contribuției pe care aceștia o aduc la realizarea politicilor europene de e-Incluziune.

În cadrul acestei cercetări, sondajul online își propune să ofere o „hartă” a actorilor de e-Incluziune care operează în cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, prin colectarea și analizarea datelor relevante și a documentației, pe un eșantion de minim 2500 de chestionare, care va permite ilustrarea diverselor tipologii și roluri ale principalelor organizații intermediare de e-Incluziune și impactul socio-economic al activităților acestora la nivel european.

Care sunt organizațiile care ar trebui să completeze acest survey?

Orice organizație/centru care oferă servicii și oportunități de e-Incluziune, un centru care poate fi definit astfel: „un spațiu public unde oamenii pot accesa computerele, Internetul și alte tehnologii digitale care să le permită să adune informații, să creeze, să învețe, și să comunice cu alții, în timp ce își dezvoltă abilități digitale esențiale”.

Deși fiecare centru este diferit, accentul lor comun este dat de utilizarea tehnologiilor digitale pentru a sprijini comunitatea, dezvoltarea economică, educațională și socială, reducerea izolării, diminuarea decalajului digital, promovarea problemelor de sănătate, precum și crearea de oportunități economice.

În plus față de această definiție generală organizațiile se pot auto selecta pe baza următoarelor criterii:

  1. Caracterul public al spațiului sau serviciul furnizat de către organizație, reflectat în faptul că cel puțin serviciul de „acces la internet” este disponibil pentru publicul larg, sau pentru toți membrii care aparțin unui grup țintă dezavantajat din punct de vedere social (ex: o asociație de femei care oferă acces și formare doar pentru femei). Această definiție ar exclude școlile care oferă acces și formare doar pentru elevii lor.
  2. Organizația trebuie să aibă o misiune socială (indiferent de caracterul său profit sau non profit).
  3. Organizația furnizează și alte servicii bazate pe TIC, înafara accesului la internet, de exemplu, formare de competențe în domeniul TIC.

Formularul poate fi completat accesând linkul: http://www.surveymonkey.com/s/MIREIA_Romanian.

Completarea acestui survey de cât mai mulți actori din domeniul incluziunii digitale, va crește atenția asupra rolului jucat de către telecentrele publice influențând astfel alocările bugetare pentru perioada 2013 – 2020.

SURSA: Agora