Volumul plăţilor online a ajuns la 80,5 milioane de euro

Volumul plăţilor online a ajuns la nivelul de 80,5 milioane de euro în primele șase luni ale anului, în creştere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Numărul tranzacţiilor a cunoscut o creştere uşoară, de 8%, înregistrându-se aproape 1,3 milioane de tranzacţii, conform statisticilor Romcard. Platforma ePayment a procesat peste 1 milion de tranzacţii cu un volum de 71,2 milioane de euro, numărul persoanelor care au ales să plătească online prin ePayment crescând cu 10% faţă de acceași perioadă a anului trecut.

Plăţile online sunt dominate în continuare de comenzile pentru achiziţionarea de pachete turistice şi bilete de avion, plată facturilor la utilităţi, servicii şi telecomunicaţii.

Spre deosebire de media de creştere a întregii pieţe, în primele șase luni, au existat domenii care au evoluat cu peste 30%. Astfel, sectorul serviciilor (acces la conţinut, hosting, asigurări etc.) a înregistrat o creştere de 63% a numărului de tranzacţii faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, vânzările pentru produse IT&C au crescut cu 37%, segmentul vânzării de flori a crescut cu 28%, iar cel al cărţilor cu 26%. Se remarcă, de asemenea, sectorul ONG, tot mai multe organizaţii neguvernamentale introducând opţiunea de donaţii online, fapt ce a dus la o creştere cu 27% a numărului acestora.
                 
Dacă până acum vorbeam de creşteri în special în domeniile „vedetă” ale industriei, evoluţia înregistrată de segmente precum cel social, de flori, cărţi, cadouri arată că utilizatorii apelează la plată online pentru cumpărături uzuale, de zi cu zi. Este un semn bun pe care ni-l transmite piaţa, iar această direcţie trebuie susţinută şi încurajată de toţi jucătorii din industrie”, declară Daniel Nicolescu (foto), CEO ePayment, PayU Group.
                    
În ceea ce priveşte distribuţia tranzacţiilor, lunile în care s-au înregistrat cele mai multe tranzacţii au fost: mai – cu 186.000 de tranzacţii şi, surprinzător, ianuarie, tradiţional luna cea mai slabă – cu 183.000 de tranzacţii, ambele fiind luni în care ePayment, în parteneriat cu MasterCard, a derulat campanii de încurajare a plăţilor online şi de fidelizare a utilizatorilor.
                         
Dacă în urmă cu 2-3 ani asistam la evoluţii spectaculoase ale pieţei, de minim 50%, ne dăm seama, după ritmul de creştere mai redus, că, şi în România, industria comerţului electronic a intrat în etapa de maturizare. Piaţa va mai creşte cu siguranţă, însă ritmul este dictat acum de diversitatea produselor, a metodelor de plată şi de serviciile pe care jucătorii din industrie le dezvoltă pentru a atrage şi a reţine utilizatori„, a declarat Marin Mitroi, Director General Romcard.
                  
Pentru a doua jumătate a anului, compania îşi menţine estimările de la începutul anului, piaţa comerţului electronic cu plata online urmând să depăşească valoarea de 160 milioane de euro.
                 
Sursa: GECAD ePayment