Succesul ”revoluției în energie” depinde de deciziile ce vor fi luate în următorii cinci ani

La sfârșitul săptămânii trecute a avut loc la București prima conferință anuală dedicată rețelelor inteligente de furnizare, transport și consum de energie – Smart Grid, locul unde se întâlnesc două domenii esențiale ale economiei și ale vieții noastre: IT&C și energia. Conferința a fost organizată de IDG România având ca partener special Kapsch România și sprijinul unor companii importante prin soluțiile și produsele destinate domeniului – Echelon, Oracle, Eltel, Cisco Systems, Blom România, HP, General Electric. Smart Grid – în contextul energetic actual, atât în România, cât și la nivel european și global – reprezintă o provocare și, în același timp, o soluție pentru eficientizarea consumului de energie, pentru reducerea pierderilor și a poluării generate de folosirea surselor clasice. În egală măsură și poate chiar mai important, Smart Grid este modalitate de a se asigura un viitor energetic sigur și confortabil.

Conferința a fost structurată pe trei secțiuni care au reunit oficialități din partea Comisiei Europene, ai guvernului, reprezentați ai principalilor furnizori de energie, ai mediului universitar, ai asociațiilor de profil și ai celor mai importante branduri din domeniul IT care furnizează soluții pentru rețelele inteligente.

Evenimentul s-a constituit într-o dezbatere care s-a centrat pe două zone majore de interes: standardizarea rețelelor și automatizarea livrării de date și informații. Nu în ultimul rând, au fost identificate principalele zone în care România trebuie să acționeze în viitorul imediat astfel încât să ne aliniem la cerințele și reglementarile UE în acest domeniu.

„Impactul pe care energia îl are asupra activităților curente este cu atât mai puternic în perioada delicată prin care trece întreaga societate, perioadă în care costul și furnizorii de energie se schimbă foarte rapid, iar problemele legate de impactul asupra mediului înconjurător devin din ce în ce mai mari. Fie că este vorba despre un client individual sau despre o companie, gestiunea resurselor energetice se impune din ce în ce mai accentuat, în condițiile în care costul plătit se situează pe o pantă ascendentă, afectat fiind și de criza internațională sau de cursul de schimb al monedei naționale. Controlul distribuției și facturării, pe de-o parte, cea a furnizorului de utilități, precum și cel al consumului, pe de altă parte, cea a consumatorului, sunt principalele provocări ale momentului în domeniul energiei,” a declarat Dan Roman Director General Kapsch România.

Anual, pierderile datorate întreruperilor intervenite în alimentarea cu energie electrică se ridică la aproximativ 150 miliarde EUR pentru țările Uniunii Europene, în timp ce pentru SUA sunt de circa 64 miliarde EUR. Pe fondul unei creșteri estimate a cererii de energie de peste 35% până în anul 2030 și a unor pierderi anuale înregistrate de aproape 170 miliarde kWh datorate informațiilor insuficiente despre consumul de energie, ne aflăm în momentul în care pentru prima dată în istoria de 100 de ani a ”lumii electrificate” consumatorii au înțeles cum obiceiurile lor afectează direct consumul de energie.

Rețeaua mondială de energie electrică se va transforma în următorii 20 de ani mai mult decât în ultimii 100 de ani, iar deciziile luate în următorii cinci ani vor determina succesul acestei transformări. Factorii politici au un rol determinant în evoluția procesului de modernizare și deja s-au făcut pași importanți în această direcție. Astfel, până în anul 2020, membrii Uniunii Europene s-au angajat să reducă cu 20% emisiile de gaze cu efect de seră, ca 20% din energia produsă să vină din surse regenerabile și să își sporească eficiența energetică cu 20%.

Din poziția de integrator de tehnologii cu 120 de ani de activitate pe care îi aniverseaza anul acesta, Kapsch deține o experiență îndelungată în soluțiile dedicate acestui domeniu. Kapsch se situează permanent pe poziții de avangardă, domeniului cercetării fiindu-i alocat anual o importantă cotă de 7% din cifra de afaceri a grupului. Folosind aceste argumente, Kapsch este pregătită să susțină implementarea de soluții personalizate și adaptate cerințelor specifice fiecărui tip de client prin compania sa specializată Kapsch Smart Energy.

”Kapsch Smart Energy are un grad înalt de expertiză în integrarea de sisteme dedicate domeniului energetic. De asemenea, soluțiile dezvoltate în centrele de cercetare Kapsch adresează fiecare verigă din lanțul de distribuție și consum de energie, de la producătorii de energie, companii de distribuție și operatorii de rețea până la proprietarii de clădiri, manageri și utilizatori finali. Aceste soluții, între care și gama completă de SmartMetering (smart meter, communication, central management), pot fi ușor integrate și interconectate cu alte procese derulate de organizațiile client, precum și cu alte sisteme existente. Prin adoptarea acestora, organizaţiile se aliniază la standardele stabilite prin Directiva Europeană privind Eficienţa Energetică (Energy Efficiency EU Directive) şi vor beneficia de o platformă deschisă, care poate fi uşor adaptată la nevoile viitoare generate de evoluţiile sistemelor sau reglementările legislative”, a declarat Christian Schober, General Manager – Kapsch Smart Energy.

Prin prezentările și workshop-urile susținute pe parcursul zilei, participanții au avut ocazia să își creeze o imagine de ansamblu asupra competențelor și referințelor companiilor și să deschidă o cale de dialog pentru dezvoltarea de proiecte care să contribuie la sporirea eficienței serviciilor oferite clienților finali.

Detalii despre eveniment și despre agenda conferinței sunt disponibile pe site-ul www.smartenergysolutions.ro

 

SURSA: Kapsch

Etichete: