Studiu PayU: 84% dintre cumparatorii online sunt multumiti de serviciile oferite de magazinele online

84% dintre cumparatorii care au efectuat plati online in magazinele care utilizeaza solutia PayU recomanda prietenilor atat magazinul, cat si plata online, se arata intr-un studiu desfasurat de PayU prin intermediul Shopping Experience Rank, un program de evaluare a satisfactiei clientilor in magazinele online partenere. Studiul a luat in considerare 41.000 de evaluari oferite de cumparatorii online in perioada 7 mai 2011 – 7 mai 2012.

Cea mai buna evaluare au primit-o magazinele online din retail si agentiile de turism, 94% dintre clienti apreciind experienta de cumparare si plata ca fiind simpla, comoda si rapida. De asemenea, cele mai multe magazine online au primit aprecieri pozitive pentru diversitatea gamei de produse, pentru politica de retururi si pentru suportul oferit la achizitia si plata produselor.

In cadrul aceluiasi studiu, 90% dintre cumparatori apreciaza companiile de telefonie, furnizorii de internet, cablu, utilitati si alte servicii recurente pentru economia semnificativa de timp si pentru o mai buna organizare a bugetului de plati lunare.

„Mi-a placut ca putem sa facem asta stand pe scaun la birou, fara drumuri, cozi, nervi, timp pierdut. Eu ma bucur foarte mult ca am aceasta posibilitate, sunt permanent in contratimp, am recomandat si prietenilor.”- Aura S, cumparator online

In acelasi timp, site-urile de reduceri conduc topul aprecierilor legate de pret, 90% dintre clienti declarandu-se incantati de preturile reduse si oferta diversa. 60% dintre ei au declarat, de asemenea, ca prin aceste site-uri au avut acces la experiente noi pe care in mod normal nu si le-ar permite.

Rezultatele studiului arata cat de mult a evoluat piata in ultimii ani. Magazinele online investesc tot mai mult in calitatea serviciilor oferite pentru a se diferentia de competitie si pentru a creste nivelul de loializare. Pe de alta parte, cumparatorul roman a evoluat foarte mult. Nu numai ca ofera magazinelor online sugestii concrete de imbunatatire, dar a inceput sa ceara instrumente financiare, metode de plata noi. Avem surpriza sa primim tot mai des sugestii cu privire la metode de plata noi la a caror dezvoltare lucram, care nu exista in Romania si care nu au fost facute publice pentru moment, explica Andreia Stavarache, Sales & Marketing Manager PayU.

In ceea ce priveste nemultumirile raportate de catre cumparatori, aproximativ 10% au declarat ca au intampinat probleme cu livrarea produselor comandate, in timp ce 15% au declarat ca si-ar dori descrieri mai bune ale produselor si informatii de stoc actualizate. Nu in ultimul rand, 10% dintre cumparatori au declarat si ca, desi sunt multumiti de diversitatea produselor in unele magazine online, i-ar ajuta sa se descurce mai bine un sistem mai performant de filtre si o organizare mai buna a site-ului.

Studiul a evidentiat, de asemenea, o perceptie interesanta asupra site-urilor de reduceri. Astfel, pentru cumparatori, aceste afaceri  reprezinta un garant al calitatii serviciilor oferite de companiile promovate, 20% dintre clienti declarand ca au incredere in site-urile de reduceri si ca acestea ar trebui sa isi selecteze cu atentie partenerii.

„Ofertele sunt foarte bune, dar in cazul cazarilor in diverse locuri cred ca trebuie sa stiti foarte clar care sunt conditiile acolo si sa nu acceptati orice pensiune. Sunteti site-ul meu preferat de reduceri si am incredere in ceea ce oferiti. De aceea, sugerez o mai mare atentie asupra ofertelor”, Alex F, client site reduceri.

In ceea ce priveste plata online, 87% dintre clienti au apreciat plata online ca fiind simpla, rapida si comoda, declarand ca vor continua sa plateasca online atat timp cat se vor simti in siguranta. De asemenea, 30% au punctat faptul ca mentinerea standardelor de securitate este esentiala, chiar daca ar fi nevoie de introducerea unor pasi suplimentari  si au demonstrat ca sunt familiarizati cu unele aspecte care tin de securitatea tranzactiilor si procedurile de returnare a banilor.

“Cresterea nivelului de sofisticare a cumparatorilor online aduce o oportunitate imensa pentru magazinele online. Aceea de a-si transforma clientii in cei mai buni consultanti, prin intermediul programelor de genul Shopping Experience Rank. Clientii sunt dornici sa dea feedback si sa spuna cum ar face ei, iar magazinele online care vor incuraja acest fenomen si vor include feedback-ul de la client in strategia de dezvoltare sunt cele care se vor diferentia, in final, de competitie si vor avea mereu la dispozitie o sursa inepuizabila de idei noi”, conchide Andreia Stavarache.

 

SURSA: PayU

Etichete: