SIVECO: Cât durează implementarea unui sistem ERP?

Toate companiile caută modalităţi rapide să-şi crească veniturile. Soluţia cea mai eficientă este aceea de a folosi mijloace informatice de management al afacerilor (sisteme Enterprise Resource Planning – ERP). Implementarea unui sistem integrat performant poate dura de la 3 luni până la 12 luni, în funcţie de mărimea companiei şi de nivelul de implicare a managementului.

Adoptarea unei soluţii de tip ERP este un proces complex, care necesită o planificare sistematică şi o expertiză amănunţită, iar timpul de implementare este condiţionat de o multitudine de alţi factori, incluzând: numărul de utilizatori, ariile de business acoperite, numărul de funcţionalităţi, resursele alocate.
„Timpul de implementare este numai una din cele trei laturi ale faimosului „triunghi al managementului de proiect”. Celelalte două laturi sunt anvergura proiectului şi costul/bugetul alocat pentru execuţie. Modificarea oricăruia dintre cei trei parametri atrage după sine nevoia modificării celorlalţi doi, calitatea proiectului fiind o rezultantă directă a modului mai mult sau mai puţin armonios de îmbinare a parametrilor mai sus menţionaţi”, declară Robert Komartin, Senior Director, ERP & BI Business Unit din cadrul SIVECO Romania.
Într-o perspectivă mai largă, următoarele aspecte sunt extrem de importante pentru optimizarea timpului de implementare:
1. Evaluarea corectă a experienţei furnizorului, implementările făcute de acesta şi rezultatele pe care le-a obţinut, flexibilitatea şi capacitatea de a finaliza cu succes integrarea sunt criterii importante; 2. Agrearea cu furnizorul a unui termen realist pentru implementare şi stabilirea clară a responsabilităţilor pe durata proiectului atât pentru Furnizor, cât şi pentru Client; 3. Analiza corectă a afacerii, identificarea realistă a nevoilor şi obiectivelor clientului cu scopul de a găsi soluţii la problemele cu care se confruntă (acesta fiind un pas critic în ciclul de implementare a soluţiei informatice); 4. Implicarea utilizatorilor finali pentru asimilarea rapidă a noului instrument de lucru şi efortul managementului de a se adapta.
Cunoaşterea tuturor acestor elemente este benefică pentru potenţialul client deoarece îşi poate forma o opinie informată în privinţa perioadei de implementare a unui sistem informatic integrat. Aceasta este de altfel reţeta sigură pentru o colaborare de succes între furnizorul şi beneficiarul soluţiei de tip ERP.
„Fideli importanţei lucrurului bine făcut, considerăm că sunt mai importanţi clienţii ale căror nevoi au fost pe deplin satisfăcute, mai degrabă decât anunţurile cu privire la vânzarea de licenţe software. Este mai importantă valoarea relaţiilor pe termen lung cu partenerii noştri decât anumite versiuni de produs inexistente, lansări de „noi” aplicaţii identice cu cele vechi sau „extinderi regionale” care nu există decât pe hârtie”, declară Robert Komartin.
Prin facilităţile pe care le pune la dispoziţie, SIVECO Applications 2011 – soluţia ERP dezvoltată de SIVECO Romania – integrează toate funcţiile de conducere ale unei companii privitoare la planificarea resurselor, de la asigurarea stocului de materii prime şi materiale, definirea tehnologiilor, coordonarea proceselor de producţie, până la realizarea gestiunii financiar-contabile, a resurselor umane, a vânzărilor de produse finite, menţinerea şi dezvoltarea relaţiilor cu clienţii şi partenerii.
Sursa: Siveco
Etichete: