Microsoft lansează Lync Server 2010

Microsoft anunţă disponibilitatea generală a suitei Microsoft Lync, o platformă de comunicare unificată ce integrează mesageria instant, prezenţa audio, video, toate pentru a permite oamenilor să comunice mai eficient prin intermediul unor aplicaţii de business familiare precum Microsoft Office, Microsoft SharePoint şi Microsoft Exchange. De astăzi, se poate descărca gratuit versiunea trial a Lync, accesând http://www.lync.com, iar utilizatorii din mediul de business pot achiziţiona produsul începând cu data de 1 decembrie.

Printre primii clienţi de pe piaţa românească se numără Primăria Sectorului 2 şi CFR Marfă, clienţi ce au adoptat Lync Server 2010 după rularea unor proiecte pilot pe Microsoft Communications Server 2007 R2, versiunea precedentă a Lync Server. Printre companiile ce au arătat interes crescut pentru suita Lync se numără companii din domeniul bancar, utilităţi, telecomunicaţii şi multe altele.

Prin suita Lync ne propunem să unificăm toate variantele moderne de comunicare de business, oferind utilizatorilor o experienţă personalizată care include pe de o parte funcţii business precum video HD sau înregistrarea conferinţelor şi pe de altă parte funcţii sociale precum actualizarea status-urilor şi a fluxurilor de informaţie. Vorbim despre o soluţie completă, flexibilă şi eficientă, care permite companiilor să economisească timp şi bani”, a spus Valentina Ion, Information Worker Business Group Lead, Microsoft România. „Microsoft  devine astfel singurul furnizor capabil să ofere această soluţie integrată, prin înlocuirea completă a centralei telefonice sau prin integrarea cu aceasta, fie că vorbim de soluţia on-premises găzduită la partenerii noştri sau de cea online, în datacenterele Microsoft”.
                          
Forrester Consulting a realizat recent, la solicitarea Microsoft, un studiu referitor la impactul economic al adopţiei Lync Server în companii. Studiul s-a bazat pe intervievarea unor companii din domenii diverse precum: domeniul farmaceutic, telecomunicaţii, producţie de echipamente electronice, servicii de securitate, traduceri şi localizări, distribuţie de echipamente hardware, software şi servicii de consultanţă, domeniul energetic şi multe altele. Rezultatele studiului arată faptul că, pe lângă reducerea cheltuielilor legate de transport şi deplasări în interes de serviciu, serviciile de teleconferinţă, hostate sau on premises, permit reducerea facturilor telefonice pentru apelurile interurbane sau internaţionale.
                        
Un alt beneficiu economic îl reprezintă reducerea costurilor cu echipamentele hardware şi întreţinerea lor, eliminarea centralelor telefonice şi reducerea costurilor legate de helpdesk şi servicii de suport tehnic. Mai mult, îmbunătăţirea productivităţii utilizatorilor conduce la creşterea satisfacţiei clienţilor şi furnizorilor, datorită vitezei ridicate de răspuns şi a ratei de soluţionare a solicitărilor. Studiul demonstrează, de asemenea, recuperarea investiţiei cu un procent de 337% într-o perioadă de 12 luni.
 
De asemenea, astăzi, parteneri precum Polycom anunţă peste 70 de dispozitive optimizate pentru Lync – inclusiv o gamă largă de telefoane IP, căşti, telefoane cu difuzor pentru conferinţă sau camere web. Polycom oferă Polycom HDX şi Polycom UC Intelligent Core, prima soluţie de teleprezenţă din industrie compatibilă cu Lync. Ambele soluţii le permit utilizatorilor şi companiilor să colaboreze eficient si rapid, indiferent de distanţa la care se află.
                      
Sursa: Microsoft România preluat de Agora
Etichete: