Infor FMS SunSystem pregătit pentru noile schimbări legislative ale anului 2013

BUCUREŞTI, 28 ianuarie 2012 – LLP Romania, filiala a LLP Group, anunță alinierea sistemului Infor FMS SunSystems la noile cerințe legislative privind exigibilitatea Taxei pe Valoarea Adăugată (TVA) la încasare. Noua reglementare a fost introdusă prin Ordonanţa Guvernului nr. 15/2012 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și este adresată IMM-urilor cu o cifră de afaceri anuală  de sub 500.000 EURO, pentru companiile cu o cifră de afaceri mai mare aplicându-se vechile reglementări.  Cu aplicabilitate de la 01.01.2013, noile reglementări permit plata TVA la data încasării contravalorii integrale sau parţiale a livrărilor de bunuri sau a prestării de servicii. Aceasta produce modificări importante în sistemele informatice, prin schimbări de ordin contabil și prin divizarea categoriilor de plătitori de TVA.

“ Începând cu luna ianuarie 2013, clienții Infor FMS SunSystems  își pot  înregistra și gestiona cu ușurință operațiunile privind TVA în legătură cu firmele care sunt obligate de lege să aplice noile reglementări. Infor FMS SunSystems este un sistem flexibil care permite adaptări pentru diverse norme fiscale și legislative. De asemenea, există posibilitatea de dezvoltare a unor noi componente și module atunci când acest lucru este necesar. În cei peste 15 ani și peste 100 de proiecte implementate în România, nu am avut probleme de adaptare ale soluției la nici una dintre multiplele adaptări legislative.” – a declarat Ioana Rențea, Infor Services Manager – LLP  România.

Infor FMS SunSystems  a fost configurat pentru a răspunde acestei schimbări, permițând evidența corectă a firmelor care sunt obligate să recunoască TVA la încasare, sau să își deducă TVA din operațiunile cu firmele mici. Au fost adaptate corespunzător modul de înregistrare a TVA, precum și  Jurnalele de vânzări și cumpărări și rapoartele aferente.

Alte noutăți legislative sunt aduse de Ordonanța Guvernului nr. 8/2013. Aceasta produce modificări importante pentru companii în ceea ce privește amortizarea mijloacelor de transport (autoturismelor), dar și a programelor informatice. În același timp, sunt modificări importante în privința impozitului pe venitul microîntreprinderilor, și a impozitării diurnei ce depaseste limita legală.  Guvernul României introduce limitări cu privire la deductibilitatea cheltuielilor cu amortizarea mijloacelor de transport, a sumelor alocate salariaților drept diurnă, dar, mai ales schimbă opţiunea de plată a impozitului pe veniturile micro întreprinderilor pentru persoanele juridice, într-o obligaţie.

Toate aceste modificări vor avea un impact direct asupra activității companiilor, atât prin schimbarea modului de lucru în aceste privințe, cât și prin modificări de ordin tehnic în aplicațiile informatice specifice pe care le folosesc.

Clienții LLP beneficiază de suport deplin din partea LLP Group în ceea ce privește modificările aduse de OG 8/2013, atât în ceea ce privește adaptarea Infor FMS SunSystems , cât mai ales prin consultanța asupra aplicării corecte a noilor reglementări.

„Experiența specialiștilor noștri,  experți contabili și consultanți fiscali,  ne oferă posibilitatea adaptării rapide și corecte a sistemului la modificările legislative.” –  a adăugat Ioana Rențea.

LLP România este de  peste 15 ani cel mai cunoscut partener din România pentru produsele Infor Financial Management și singurul Infor Gold Partner din regiune. Compania a realizat numeroase implementări ale soluţiei, printre clienţii săi regăsindu-se: Grupul GRIVCO, UPC Romania, Accor Services (Edenred), Grand Hotel Marriott, Philip Morris, Realitatea Media, HBO, ALICO (AIG Life), Avon Cosmetics, BRD Sogelease,  Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen, Europharm Holding – GSK,  KPMG Romania, Shell Gas Romania, OMV-Petrom, Mccann Erickson etc.

SURSA: IT Channel