GeCAD: În 2009 rata tentativelor de fraudă online a fost de 0,4%

În 2009 rata tentativelor de fraudă online a ajuns la 0,4 % din totalul tranzacţiilor procesate de GECAD ePayment, în scădere faţă de 2008, când procentul înregistrat a fost de 0,75%. Anul trecut, în sistemul ePayment au fost procesate 1.108.500 de tranzacţii, la un volum de 88 de milioane de euro.

Tendinţa descendentă a tentativelor de fraudă online raportate la numărul de tranzacţii este explicabilă în contextul unei pieţe care se maturizează şi în care jucătorii implicaţi: atât noi în calitate de procesator de plăţi electronice, dar şi băncile, magazinele online şi autorităţile au făcut eforturi comune pentru a preveni şi descuraja tentativele de fraudă online”, a declarat Cristian Badea, CIO al GECAD ePayment.

În 2009, cele mai multe tentative de fraudă s-au înregistrat la cartele de tip prepay/ încărcări electronice. Pe locul al doilea se situează tentativele care au vizat domeniul turismului, inclusiv vânzarea de bilete de avion, situaţie în care încercările de fraudare sunt mai periculoase, deoarece vizează produse mai scumpe. 

Astfel, în segmentul telecom/ încărcare electronică au avut loc 39% din tentativele de fraudă online de anul trecut, în timp ce în domeniul turism/bilete de avion s-au înregistrat 20%.

Anul trecut, produsele ţintă au fost cele uşor valorificabile, în special telefoane mobile, şi mai puţin produse IT, comparativ cu anii trecuţi.

Cele mai multe încercări de fraudare au fost  cele cu cardul şi cele de tip phishing. Am avut şi cazuri în care sau trimis mesaje de tip phishing pe telefoanele mobile, prin care se urmărea încărcarea unei cartele prepay. Ulterior, creditul acumulat era folosit pentru plata unor produse. În ceea ce priveşte frecvenţa tentativelor de fraudare, nu putem vorbi de o sezonalitate sau de perioade de vârf asociate unor momente  specifice”, a afirmat Cristian Badea.

În acelaşi timp, şi cumpărătorii au devenit mai informaţi şi încep să aibă un comportament mai responsabil în mediul online. “În continuare, le recomandăm cumpărătorilor să nu lase la vedere şi să nu divulge unor alte persoane datele de card, să facă achiziţii online de pe site-uri cu o reputaţie bună, să se asigure că îşi introduc datele de card numai într-o pagină securizată şi, foarte important în cazul tentativelor de phishing, să nu dea curs solicitărilor venite prin email de aşi furniza propriile date”, a adăugat Cristian Badea.

GECAD ePayment este integrator de soluţii pentru comerţ electronic, lider pe piaţa românească de sisteme de plăţi online. Compania dezvoltă şi deţine în prezent trei soluţii proprietare – ePayment®, Avangate® şi ARMS. ePayment® este dedicat exclusiv pieţei interne, tuturor persoanelor juridice care au o afacere comercială online; Avangate® şi ARMS se adresează atât pieţei interne cât şi celei internaţionale de distribuţie electronică de software.

ePayment® şi Avangate® sunt mărci înregistrate GECAD ePayment International SRL şi respectiv Avangate B.V.

Mai multe informaţii: www.epayment.ro, www.avangate.com   

Sursa: GECAD ePayment