Firmele româneşti, încurajate să investească în CRM

53% dintre managerii din România sunt de părere că business-ul pe care îl conduc este suficient de mare pentru a investi în soluţii pentru managementul relaţiilor cu clienţii (CRM), potrivit celui mai nou studiu realizat de Advantage Software Factory (ASF).
 
Am decis să realizăm acest studiu pentru a avea o imagine mai clară a pieţei de CRM din România, cunoscut fiind că aceasta se situează mult în urma celor din ţările UE. De altfel, concluziile obţinute sunt valabile în cazul majorităţii soft-urilor de business”, a declarat Marian Ştirbescu, Sales & Marketing Manager, Advantage Software Factory.
 
Cercetarea arată că 47% dintre managerii români consideră că se află la conducerea unor companii prea mici astfel încât să necesite implementarea de softuri pentru managementul relaţiilor cu clienţii.
 
Dorim totuşi să îi încurajăm pe managerii români să utilizeze soluţii CRM ca pe un instrument util pentru creşterea vânzărilor şi pentru păstrarea unei relaţii de durată cu clienţii, indiferent de dimensiunea firmei pe care o conduc. Avem în portofoliu clienţi care utilizează sistemul începând chiar şi cu trei utilizatori”, a subliniat Ştirbescu.
 
Studiul a mai relevat că 40% dintre directorii de companii nu apelează la astfel de aplicaţii şi din cauza lipsei exemplelor la nivel personal. „Managerii sunt influenţaţi în decizia de a implementa diverse softuri de business de exemplul altor companii sau colegi din acelaşi sector de activitate”, a continuat Ştirbescu.
 
În acelaşi timp, 38% dintre managerii din companiile de pe piaţa locală se tem că implementarea unor softuri de tip CRM necesită o restructurare completă a proceselor de afaceri.  Un alt motiv pentru care directorii români nu sunt deschişi către a gestiona eficient relaţiile cu clienţii este preţul.
 
Unul din trei managerii susţine că softurile de acest fel au preţuri ridicate, mai ales în contextul economic actual. Însă lucrurile nu mai stau deloc aşa, spre exemplu noi oferim încă de anul trecut varianta de bază a soft-ului nostru, în regim de închiriere, la un preţ de 25 de euro pe lună pentru un utilizator”, a declarat Marian Ştirbescu.
 
Studiul a fost efectuat de către Advantage Software Factory (ASF) în prima jumătate a acestui an, pe un eşantion de 475 de IMM-uri şi companii mari, din toate sectoarele de activitate.

Sursa: ASF preluat de Agora