Endava intenţionează să intre și pe alte pieţe europene în următoarele 12 luni

Endava, una dintre principalele companii de servicii IT din regiune, intenţionează în următoarele 12 luni să câştige mai mulţi clienţi pe pieţele europene şi se concentrează pe țări precum Germania, pe măsură ce companiile străine din sectorul serviciilor financiare vor continua să externalizeze proiectele IT.

“Aproximativ 90% dintre veniturile companiei sunt realizate cu clienţi din Marea Britanie şi Statele Unite, care provin cu precădere din sectorul serviciilor financiare, în timp ce doar 10% din cifra de afaceri este realizată cu clienţi din Europa Centrală şi de Est. În următorul an ne concentrăm eforturile pentru a câștiga mai mulți clienţi și pe alte pieţe europene”, a declarat John Cotterell, Chief Executive Endava.

Circa 56% din cifra de afaceri a companiei provine de la clienţi din sectorul serviciilor financiare, în special din domeniile bancar, asigurări şi trading, şi este de aşteptat ca pe termen mediu, din cauza condiţiilor economice actuale, sectorul financiar-bancar să fie în continuare unul dintre cele mai active în externalizarea proiectelor IT.

“Pe fondul reducerilor dramatice de bugete, toate companiile din orice industrie, dar cu precădere cele din sectorul serviciilor financiare, au început să caute mijloace pentru reducerea costurilor operaţionale şi astfel se observă o tendinţă tot mai accentuată pentru externalizarea proiectelor către destinaţii nearshore. Această situaţie va crea noi oportunităţi pentru companiile de IT outsourcing prezente în România care au un nivel ridicat de expertiză în verticalele pentru care furnizează servicii IT”, a adăugat John Cotterell.

Unul dintre principalele avantaje pentru România ca destinaţie nearshore îl reprezintă statutul de ţară membră a Uniunii Europene, iar băncile şi instituţiile financiare străine regăsesc expertiza necesară pentru dezvoltarea de soluţii software într-un cadru legislativ și politic stabil care respectă cerinţele din domeniu, iar în același timp livrarea poate fi realizată mai eficient din punct de vedere al timpului şi al costurilor.

Potrivit estimărilor companiei, cele mai multe proiecte IT externalizate în România sunt dezvoltarea de aplicaţii, testare de software, servicii de digital media, servicii de management al aplicaţiilor software și al infrastructurii, inclusiv servicii de IT service desk.
În opinia reprezentantului Endava, România concurează ca şi destinaţie nearshore cu alte state din regiune, precum Bulgaria, Republica Cehă, Slovacia sau Ucraina, dar şi cu țările baltice şi Rusia.
În prezent, 15% din veniturile Endava provin de la clienţi din sectorul Media şi Telecom, însă procentul este estimat să crească în următoarea perioadă, pe măsură ce compania se concentrează tot mai mult pe aceste verticale de business.
Restul de 30% din business-ul Endava este generat de clienţi din sectorul serviciilor profesionale, precum Alexander Mann Solutions – companie internaţională de recrutare – sau companii de renume din retail sau din domeniul sportiv, cum ar fi Cadbury sau R&A – companie care organizează cel mai vechi turneu de golf din Marea Britanie (www.theopen.com).

Pe plan local, Endava înregistrează un număr important de clienţi din sectorul serviciilor financiare, precum Banca Transilvania, BancPost, AVIVA, Aegon Life sau BRD Fond de Pensii.

 

SURSA: Endava