Bilanţul TotalSoft la sfârşitul trimestrului III din 2011

TotalSoft, unul dintre cei mai mari producători de software din România, anunţă realizarea unei cifre de afaceri, la sfârşitul trimestrului al III-lea al anului 2011, de 18.427.000 euro. Ca și în anul precedent, cel mai mare aport l-a avut sistemul informatic integrat Charisma ERP, sistem care a generat venituri de 13.670.000 euro, însemnând 74% din cifra totală de afaceri a companiei. Veniturile obţinute de companie provin în proporţie de 76% din vânzările realizate pe piaţa românească, restul de 24% rezultând din export.

Printre realizările companiei din acest an se numără şi clasarea TotalSoft, pentru al doilea an consecutiv, pe locul 1 în topul furnizorilor de soluţii ERP din România, conform studiului realizat de compania independentă de analiză de piaţă Pierre Audoin Consultants (PAC). Conform PAC, TotalSoft s-a distanțat de competiția directă prin combinarea unei soluţii software complexe din punct de vedere al funcționalităților, cu o abordare comercială bazată pe referințe și cu servicii post implementare puternic personalizate. Rezultatele studiului au arătat o creștere a cotei de piață TotalSoft la 14% în condițiile unei stagnări a pieței ERP în jurul valorii de 100M euro.

Proiectele care s-au remarcat în acest an, atât prin complexitate, cât şi prin valoarea financiară, au fost:Raiffeisen Leasing Slovacia, MIC.RO, SATORP, MedLife, Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, Loc’Afric Senegal, Farmaciile Dona, Romtelecom, Spitalul Muntenia, UPC, Niro Grup, H&M, European EYE Center, Banvit Grup, Alro Slatina, Mercedes Benz Leasing sau AECOM Romania. 

Anul 2011 a fost unul extrem de fructuos şi din punct de vedere al parteneriatelor strategice pe care compania le-a încheiat în vederea atacării unor noi segmente de piaţă. În această categorie se încadrează parteneriatele semnate cu liderul mondial în vizualizarea datelor, furnizorul celei mai puternice tehnologii de business intelligence din lume (Tableau Software), cu liderul european în soluţii de talent management (Lumesse) sau în software de GPS Tracking (Eficientizare.ro). Acestora li s-au alăturat și parteneriate strategice comerciale, precum cel semnat cu Lugera & Markler, în urma căruia acest furnizor de servicii de resurse umane va utiliza platforma Charisma HCM pentru serviciile de BPO (Business Process Outsourcing) pe care le va oferi clienților din România, Slovacia, Cehia, Polonia, Croația și Ucraina.

TotalSoft pregăteşte pentru sfârşitul acestui an, cu ocazia Zilelor Charisma care vor avea loc în 16-17 noiembrie, lansarea unei noi generaţii a sistemului informatic integrat de gestiune a activităţii unei companii, Charisma ERP 2012. Odată cu această nouă generație de produs, mobilitatea și uzabilitatea devin cuvinte de ordine, dedicându-li-se o atenție deosebită prin dezvoltări dedicate pentru dispozitivele mobile pe cele mai uzuale platforme de operare (iOS și Android), prin funcționalități de task management și analize avansate de business sau prin includerea unui motor de căutare de tip Google.

Planul de extindere internațională, concretizat anul trecut prin deschiderea a 4 subsidiare, în Bulgaria, Grecia, Serbia şi Qatar, continuă în 2011 prin deschiderea primei subsidiare într-o piaţă occidentală, Austria, până la finele acestui an. Cu o investiţie de cca 300.000 euro, compania estimează un break-even până la sfârşitul primului an de operaţiuni. Planurile de dezvoltare internaţională presupun, de asemenea, construcția unui canal de parteneri de implementare pentru produsul Charisma, prin care TotalSoft intenționează să atace din 2013 piețele Europei Centrale și de Est, dar și crearea unui portofoliu de conturi cheie, companii precum Raiffeisen Leasing, Deutsche Leasing, ISTA, SATORP sau NBG Leasing, care să aleagă Charisma ca soluție standard pentru toate țările în care au operațiuni.

Pentru anul 2012, strategia TotalSoft prevede schimbări la nivel de adresare a pieței, prin focalizarea soluţiilor şi serviciilor pe 4 verticale cheie (retail/distribuție, leasing, construcții și medical), prin orientarea forţei de vânzări spre conturi medii și mari, precum și prin lansarea unei oferte speciale de servicii în regim SaaS/Cloud pentru segmentul IMM-urilor.

TotalSoft preconizează că va încheia acest an cu o cifră de afaceri consolidată de peste 25.000.000 euro, în creştere cu aproape 15% faţă de cifra înregistrată la finele anului trecut, și un EBIDTA consolidat la 4.200.000 euro. În următorii 3 ani, TotalSoft are ca obiectiv depăşirea pragului de 50.000.000 euro cu o rată de profitabilitate de 20%, deci obţinerea unui EBIDTA de minimum 10.000.000 euro.

SURSA: Computerworld

Etichete: