ASF: unul din doi angajați români din servicii face rapoarte și analize periodice la locul de muncă

Peste 50% dintre angajații români din firmele de servicii fac periodic rapoarte și analize, potrivit celui mai nou studiu realizat de Advantage Software Factory (ASF), unul dintre cei mai importanți producători locali de aplicații de colectare debite restante, aplicații CRM și softuri de raportare. Cercetarea arată că 51% dintre angajații români din companiile private de prestari servicii trebuie să întocmească periodic rapoarte și analize pe care să le prezinte superiorilor direcți.  De asemenea, 36% dintre angajații care întocmesc rapoarte și analize periodice apelează la programe generale, din familia Office.  Studiul ASF mai arată că doar un procent de 12% dintre angajați au la dispoziție softuri de raportare special create care să le înlesnească generarea de tabele, grafice sau scheme de activitate pe care le pot prezenta superiorilor.

Majoritatea companiilor care asigură angajaților softuri moderne de raportare sunt companii mari, cu peste 200 de angajați, construite după un model de business performant menit să eficientizeze și să înlesnească munca angajaților”, declară Ștefan Păun, director general Advantage Software Factory. Acesta a mai sublinat că, în cele mai multe cazuri, companiile care dispun de astfel de softuri sunt multinaționale care au împrumutat această practică de la filialele din afara României.  Potrivit oficialilor ASF, companiile în care rapoartele și analizele se fac fără ajutorul unui soft special sunt cele medii și mici care nu își permit să investească într-o astfel de aplicație. In același timp, managerul ASF spune că majoritatea programelor care permit realizarea de rapoarte și analize din aplicații de tip ERP, CRM sau contabilitate sunt scumpe și greu de utilizat, iar angajații au nevoie de o perioadă lungă de adaptare.

Pentru a sprijini angajații în realizarea de rapoarte, ASF a venit în întâmpinarea companiilor cu aplicația de raportare NextReports care are un grad mare de simplitate în utilizare și un cost de investiție foarte mic. “NextReports se adresează tuturor companiilor care au nevoie de modalități simple, rapide și eficiente de dezvoltare și distribuție a rapoartelor către decidenți”, spune Ștefan Păun. Cercetarea mai arată că majoritatea angajaților care întocmesc rapoarte și analize periodic provin din rândul departamentelor de vânzări, marketing, financiar-contabilitate, precum și middle management-ul departamentelor operaționale. Studiul a fost efectuat în luna aprilie 2010, pe un eșantion de 30 de companii de servicii din mediul privat.

Sursa: Computerworld