Afacerile iQuest au crescut cu peste 40% în 2011, la 16 milioane euro

Peste 90% din business a fost realizat pe piaţa vest europeană

Compania iQuest, specializată în dezvoltarea de soluţii şi servicii customizate de software, a înregistrat anul trecut afaceri de 16 mil. euro, în creştere cu peste 40% faţă de rezultatul raportat anul anterior. Circa 94% din business a fost realizat pe piaţa vest europeană, însă compania a înregistrat o creştere semnificativă şi pe piaţa locală, unde iQuest a adaugat în portofoliu 11 clienţi noi.

În 2011 am înregistrat o creştere de peste 40% a cifrei de afaceri, creşterea fiind peste valoarea estimată la începutul anului trecut. În plus, ne-am menţinut o strategie axată pe calitate, fapt care se reflectă într-o rată de retenţie a clienţilor de peste 90%. În toată această perioadă ne-am adâncit know-how-ul despre afacerile clienţilor din domenii precum telecom, life sciences, servicii financiare sau mobile”, a declarat Cornelius Brody, CEO iQuest.

Clienţii externi din industriile de telecom şi life sciences au înregistrat anul trecut cele mai mari ponderi în business, în timp ce clienţii autohtoni au contribut cu aproximativ 1 mil. euro la cifra de afaceri a iQuest. Printre soluţiile de succes ale companiei livrate anul trecut pe plan local se numără “speak to me”, o aplicaţie de text-to-speach, adresată în special sectorului public. Printre clienţii internaţionali se numără companii precum Roche, Vodafone, Puma, Financial Times sau Virgin Atlantic.

Lucrăm cu 15-20 de clienţi mari şi creştem în acelaşi timp cu ei. În momentul în care lucrezi cu aceşti giganţi mondiali şi ai o rată de retenţie de aproape 100%, nu mai ai nevoie de eforturi mari de vânzare, însă ai nevoie de menţinerea acelei culturi organizaţionale care să genereze responsabilitate pentru succes”, a continuat domnul Brody.

La nivelul pieţei, atât pe plan intern cât şi extern, managerul iQuest apreciază că, din ce în ce mai mulţi clienţi încep să examineze critic conceptul de offshoring, uitându-se tot mai mult la estimările de „total cost of ownership“ (TCO) ale unui proiect, nu doar la costurile pe zi sau pe lună.

Acest TCO include întreg efortul de comunicare, organizare, schimbări de cerinţe, reparare, costuri care nu sunt transparente în momentul ofertării şi care se pot măsura doar după o perioadă mai lungă de lucru cu un partener. Prin urmare, observăm un număr mare de clienţi care, în special pentru proiecte complexe, caută parteneri de lungă durată, apropiaţi din punct de vedere cultural” a adăugat domnul Brody.


Creştere de 20% şi peste 100 de angajări în 2012

Cornelius Brody estimează pentru acest an o creştere a cifrei de afaceri de 20%, la puţin peste 19 mililioane euro, însă aprecierea este una moderată, iar compania ar putea depăşi acest nivel al afacerilor.

Pentru 2011 prognozasem iniţial o creştere de 20-25% şi am încheiat anul cu un business mai mare cu peste 40%, cu un avans general pe toate segmentele strategice. Preferăm întotdeauna să fim precauţi în prognoze şi apoi să le depăşim. În acest spirit mă aştept la o creştere de 20% pentru acest an, bazându-ne pe aceeaşi abordare a pieţei”, a precizat fondatorul şi CEO-ul iQuest.

Compania va continua investiţiile în traininguri pentru personal, iar pentru acest an sunt programate peste 100 de angajări la nivel naţional, în toate centrele de dezvoltare din România, cu precădere pentru sediul central din Cluj-Napoca, dar şi pentru centrele din Braşov şi Sibiu, acesta din urmă fiind inaugurat în toamna anului trecut.

Încă de la înfiinţare iQuest a crescut în mod constant numărul de angajaţi, cu o rată anuală cuprinsă între 20% şi 30%, compania fiind într-o continuă căutare de talente. Această tendinţă va continua şi în 2012. Anul acesta ne vom concentra atenţia pe extinderea echipei de la Sibiu, unde am început în 2011 cu o primă echipă de 10 oameni pe tehnologia .Net, dar deja am început să angajăm şi pe alte tehnologii”, a adăugat domnul Brody.

iQuest număra la sfârşitul anului trecut aproximativ 400 de angajaţi la nivel naţional, cu 76 mai mulţi decât în ianuarie 2010.

De asemenea, şi în acest an iQuest va continua să susţină iniţiativele extraordinare ca parte din programul companiei de responsabilitate socială. Acţiunile semnificative în care iQuest se va implica vor fi continuarea colaborării cu Habitat for Humanity şi proiectul Shoebox, precum şi noul parteneriat cu  ARCA.

“Credem şi suţinem pasiunea şi initiaţiva. Cele două valori fac parte din cultura iQuest şi din modul în care noi ne desfăşuram activitatea.  Încă de la înfiinţare am încercat să transmitem acest mod de gândire si acţiune şi în societate, iar acţiunile şi proiectele susţinute până acum au demonstrat acest lucru. Suntem onoraţi că putem fi alături de echipa ARCA în iniţiativa lor din cadrul competiţiei Google Lunar X Prize. Inovaţia proiectului ARCA tradusă în avionul supersonic IAR-111 este un motiv de mândrie pentru români şi o dovadă că putem şi noi ajunge la performanţă în măsura în care ne dedicăm cu pasiune vocaţiei”, a încheiat CEO-ul iQuest.

 

SURSA: iQuest

# # #