Afacerile iQuest au crescut cu 30% în primul semestru din 2011

iQuest, furnizor local de soluţii şi servicii IT, a înregistrat în primele şase luni din acest an afaceri de aproximativ 8 mil. euro, în creştere cu 30% faţă de aceeaşi perioadă din 2010. Compania şi-a crescut şi prognoza de creştere anuală la 14 mil. euro, pe fondul lărgirii portofoliului de clienţi.

În primul semestru din 2011 am înregistrat afaceri de 7,9 milioane de euro, fiind în creştere cu aproape 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea se datorează mai multor factori, precum conturarea unor parteneriate strategice şi câştigarea de noi clienţi, îndeosebi din industriile de utilităţi, Life Sciences şi financiar-bancar. Estimăm că vom depăşi prognozele iniţiale şi vom finaliza 2011 cu afaceri de 14 milioane de euro”, a explicat Cornelius Brody, CEO iQuest.
                     
Pe plan local, compania deţine clienţi importanţi din domeniile telecom, financiar-bancar, logistic, transport şi media şi intenţionează în perioada următoare să pătrundă şi în sectorul public şi cel energetic. În ceea ce priveşte piaţa locală de IT din prima parte a anului, tot mai mulţi clienţi şi-au îndreptat atenţia către preţ, în defavoarea calităţii, tendinţă care s-ar putea extinde şi în următoarea perioadă. Clienţii care cedează tentaţiei de a cumpăra ieftin şi de a pierde calitatea au în general de suferit semnificativ pe termen lung, prin creşterea semnificativă a costului de mentenanţă şi suport, precum şi a efortului intern alocat acesteia, potrivit CEO-ului iQuest.
                   
Creşterile din primul semestru înregistrate în vestul Europei ar trebui să influenţeze şi estul, însă actualele frământări pe plan extern ar putea duce la o stagnare a pieţei în în primele şase luni din 2012”, a adăugat Brody.
                 
Printre cele mai solicitate soluţii IT oferite de iQuest pe piaţa locală se numără cele de business software, precum CRM, ERP, Business Inteligence, Document Management, e-commerce şi BPM. „Se observă însă şi o creştere a interesului pentru soluţiile IT integrate, iar clienţii încep să pună foarte mult accent pe consultanţa de business în vederea identificării celor mai potrivite soluţii IT pentru aceştia”, a mai spus managerului iQuest.
                   
Peste 400 de angajaţi până la sfârşitul anului
În primele şase luni din acest an, iQuest a angajat 78 de softişti. Până la sfârşitul acestui an, compania vrea să depăşească 400 de angajaţi, poziţiile deschise în prezent adresându-se atât tinerilor absolvenţi, cât şi persoanelor cu exeperinţă, în domenii specifice ca Java, .NET, SharePoint, Web development sau testare software. Până la sfârşitul anului, compania intenţionează să mai deschidă încă un centru de dezvoltare în ţară. 
                
Potrivit studiului Cei mai doriţi angajatori, publicat la începul acestui an de către compania de consultanţă Catalyst, iQuest este între primii 5 cei mai doriţi angajatori din Cluj Napoca pentru tinerii cu profil tehnic.
 
Sursa: iQuest preluat de Agora