Interoperabilitate pentru o administraţie publică eficientă

Agora Group a organizat ieri, 24 februarie 2011, Conferinţa de Tehnologie Agora cu tema Soluţii IT&C pentru Administraţia Publică la Hotelul Intercontinental din Bucureşti.
                           
Marius Necula, Preşedinte Comisia pentru administraţie publică, organizarea teritoriului şi protecţia mediului din Senatul României, a declarat: „Principala noastră preocupare constă în prezent în uniformizarea din punct de vedere al informaţiilor digitale. Ideea este de a crea un nou cadrul legislativ pentru România, eu l-am numit „codice digital”, care să modernizeze administraţia publică şi care să ne ajute în acelaşi timp să fim conformi cu cerinţele UE şi cu ceea ce se întâmplă în ţările care au dedicat deja mai mult timp, atenţie şi fonduri în această direcţie”.
                      
Bogdan Savonea, Consilier în cadrul MCSI, a subliniat faptul că „una dintre principalele probleme pe care le-am identificat la nivel de administraţie este lipsa de interoperabilitate. În timp, au fost dezvoltate foarte multe sisteme, dar până acum nu a existat o viziune care să le integreze. Considerăm că este absolut necesară dezvoltarea unui astfel de cadru de interoperabilitate, deja lucrăm în această direcţie, astfel încât tot ceea ce se s-a construit până acum şi se va construi în continuare să vorbească acelaşi limbaj”.
                         
În continuare, Daniel Gruia, Director General Adjunct, Direcţia Generală de Tehnologia Informaţiei, ANAF/Reprezentant CIO Council, a afirmat: „Strategia în IT, în general, lipseşte. Sau, de ce mai multe ori, este confundată cu o listă de proiecte. Mai mult decât atât, este orientată pe tehnologii şi nu pe servicii, fără să fie suţinută de resurse – buget, resurse umane, cunoştinţe. Mulţi spun, nu îmi arăta strategia, arată-mi bugetul”. „Dacă în informaţiile din baza de date pe care o gestionăm şi o actualizăm se pune o singură virgulă în plus la ceea ce înseamnă un nume, am dat peste cap un aspect care poate să producă din punct de vedere juridic consecinţe extrem de grave şi greu de îndreptat ulterior pentru o persoană fizică”, a spus Viorel Sîrcă, Director Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Cluj.
                        
Seria de prezentări a soluţiilor IT pentru administraţia publică a fost deschisă de către Ronnen Brunner, Business Development Director, Public Sector, EMEA – Information Intelligence Group (EMC): „Sectorul public trebuie să fie foarte agil, să se adapteze foarte rapid la schimbări. Principala provocare o constituie cum să oferi servicii mai bune şi să economiseşti bani în sectorul public. EMC ajută furnizorii de servicii să ofere un set complex de servicii G-Cloud administrate şi securizate (IaaS, PaaS, SaaS and DaaS) către instituţiile publice, astfel încât acestea să valorifice la maximum informaţia pe care o deţin”.
              
În continuare, Dan Popa, Business Development Manager Infrastructure Solutions Star Storage, a sfătuit participanţii să-şi concentreze activitatea pe livrarea unui serviciu eficient către cetăţean, urmând ca celelălte chestiuni operaţionale legate de zona de IT, complicată, care necesită oameni specializaţi, scalabilitatea echipamentelor şi refresh tehnologic, să rămână în grija Star Storage.
                      
Florina Ghindescu-Negura, Director Department Vânzări Naţionale SIVECO România, a afirmat: „Siveco Romania îşi continuă misiunea de a contribui la construcţia unei societăţi mulţumite. Ce înseamnă societate mulţumită? Autorităţi transparente şi performante, cetăţeni bine serviţi şi mulţumiţi. Tot ceea ce ne dorim pentru o societate mulţumită rezonează cu politici publice sănătoase, procese bine definite şi tehnologie foarte performantă”.
                             
În încheiere, Bogdan Chevereşan, Manager proiecte ESRI România, a declarat: „Administraţia publică va avea din ce în ce mai multă nevoie de date spaţiale. Pentru că aceste date nu oferă răspunsuri doar la întrebarea „unde”, ci şi „de ce” sau „cine”, iar totul poate fi mapat pe o hartă”.
                          
Evenimentul a fost promovat cu ajutorul partenerilor media PRWave, PRWave Directory, MediaLook, Smart FM, Agora News, IT Trends şi Digital Trends. Alţi parteneri: ARIES, ANIS, BVMW, Byblos, iNES, DigiSign.
                         
Sursa: Agora
Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *