Gartner anunță că piața aplicațiilor Business Intelligence (BI) și Analytics (A) va atinge 16,9 miliarde de dolari în anul 2016

Gartner a făcut publice rezultatele legate de piața de BI și Analytics (include aplicații de analiză, platforme BI, CMM, analize avansate și software-uri de performanță a managementului). Veniturile globale în piața aplicațiilor software de tip BI&A vor crește cu 5,2% față de anul 2015.

Potrivit Gartner, piața de BI&A se află în etapele finale ale unui lung șir de schimbări ce se întind pe câțiva ani. Ca rezultat al acestei schimbări, platformele de BI și A au evoluat pentru a răspunde noilor cerințe de accesibilitate, agilitate și înțelegere analitică profundă.

„Migrarea către platformele moderne de BI&A a atins un punct important”, afirmă Ian Bertram, vicepreședinte Gartner. Organizațiile trebuie să facă trecerea către platformele moderne de BI și Analytics, ușor de folosit, rapide, agile, capabile să ofere valoare unei afaceri din cele mai profunde perspective și până la diversele surse de date.

Democratizarea Platformelor Analytics

Studiul realizat de Gartner relevă faptul că din moment ce analiza a devenit din ce în ce mai importantă  pentru cele mai multe companii, fiecare afacere este de fapt o analiză de business, fiecare proces fiind, de fapt, un proces de analiză, iar fiecare persoană este utilizator de analiză.

„Acum nu mai este de ajuns ca directorul de marketing (CMOs) să fie expert doar în branding și plasare de produse”, spune Bertram. „El trebuie, de asemenea, să fie expert în analiza clientului. Același lucru e valabil și pentru directorul de HR ( Resurse Umane), dar și pentru cei care dețin roluri în departamente financiare”. Pentru a ține pasul cu mediul competițional de afaceri, multe organizații încearcă să democratizeze capacitățile analitice prin instrumente de self-service.

Particularitățile platformelor moderne de BI&A

Principala deosebire dintre platformele moderne de BI&A și cele tradiționale este legată de cantitatea de modelare necesară și de capacitatea conceperii de conținut analitic. Pe de o parte, în plan tradițional, crearea de conținut analitic se bazează pe conceperea și modelarea datelor în avans, în timp ce platformele moderne de analiză contribuie la dezvoltarea de conținut analitic.

Pentru a se bucura la maxim de ceea ce oferă platformele moderne de BI&A, managerii trebuie să-și regândească multe dintre aspectele legate de IT prin centralizarea analizelor deja implementate, prin analiza rolurilor și responsabilităților, a modelelor organizaționale, a proceselor guvernamentale și de leadership, afirmă Ian Bertram.

Pentru informații suplimentare despre acest studiu, dar și despre alte studii din domeniul IT, puteți accesa:http://www.gartner.com/

Etichete: , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *