Cisco publică un studiu privind extinderea reţelelor sociale

Cisco a publicat rezultatele unui studiu global efectuat de o terţă parte, studiu ce analizează modul în care organizaţiile utilizează uneltele oferite de reţelele sociale destinate consumatorilor pentru colaborări externe, dezvăluind necesitatea unei implicări IT mai puternice şi a unei administrări mai bune. Cercetarea este prima dintr-o serie compusă din două părţi, pe care Cisco a comandat-o pentru a explora impactul reţelelor sociale şi al aplicaţiilor de colaborare în companii.

Studiul se bazează pe interviuri pe larg susţinute cu 105 participanţi reprezentând 97 de organizaţii din 20 de ţări din toată lumea. Efectuată între aprilie şi septembrie 2009, cercetarea a fost realizată de facultăţi de economie de vârf din Statele Unite şi Europa: IESE Business School din Spania, E. Philip Saunders College of Business de la Rochester Institute of Technology din SUA şi Henley Business School din Marea Britanie.

Utilizarea instrumentelor oferite de reţelele sociale destinate consumatorilor, cum ar fi Facebook şi Twitter, ca platforme de colaborare, conectează organizaţiile cu lumea din exterior în mii de moduri. Aceste instrumente unesc tehnologia şi afacerile prin experienţe inovatoare, conectează oamenii şi informaţiile, stabilesc noi căi potenţiale către pieţele de desfacere şi îmbunătăţesc cunoştinţele consumatorului şi nivelul de cunoaştere a companiei.

Rezultatele studiului indică faptul că mediul de afaceri se află în primele etape ale adoptării acestor instrumente şi este pe calea identificării provocărilor esenţiale, cum ar fi necesitatea în creştere pentru administrare şi implicare din partea departamentelor IT, care pot avea un impact asupra integrării şi adoptării acestor platforme şi tehnologii noi.

Dintre organizaţiile intervievate, 75 la sută au arătat că utilizează, în primul rând, instrumentele mediilor de reţele sociale destinate consumatorilor, în timp ce aproximativ 50 la sută din acelaşi grup au identificat şi utilizarea intensă a microblogurilor.

Instrumentele de reţele sociale se răspândesc în zone importante ale lanţului valoric, incluzând marketingul şi comunicaţiile, relaţiile interumane şi departamentele de relaţii cu clienţii. Întreprinderile mici şi mijlocii utilizează activ canalele reţelelor sociale pentru a câştiga clienţi, dar rămâne o oportunitate de dezvoltare şi pentru companiile mai mari.

Numai una din şapte companii care au participat la cercetare a remarcat un proces formal asociat adoptării instrumentelor de reţele sociale destinate consumatorilor necesar companiei, indicând faptul că riscul potenţial asociat acestor instrumente în cadrul întreprinderii este neglijat sau insuficient înţeles.

Numai unul din cinci participanţi a identificat necesitatea unor politici referitoare la utilizarea tehnologiilor de reţele sociale destinate consumatorilor în companie. În cadrul bazei de respondenţi, gestionarea reţelelor sociale implică, în general, mai multe părţi interesate decât iniţiativele clasice ale unei corporaţii. Fără a avea măcar un responsabil în cadrul organizaţiei, aceste iniţiative sunt foarte greu de controlat şi de gestionat.

Datorită nestructurării reţelelor sociale, companiile continuă să se lupte cu crearea şi adoptarea unei politici, deoarece copierea unui proces de gestionare deja stabilit din alte zone, mai structurate (de exemplu, tehnologia informaţiilor), adesea nu funcţionează pentru reţelele sociale. De asemenea, companiile reuşesc cu greu să găsească un echilibru între natura socială şi cea personală a acestor instrumente, simultan cu menţinerea unui anumit nivel de supraveghere.

În privinţa adoptării, implementării şi gestionării reţelelor sociale în companii, vor trebui rezolvate următoarele chestiuni: când, cum şi ce iniţiative se vor introduce (sau nu se vor introduce); cum vor fi gestionate tehnologiile care permit acest lucru; şi cum se va gestiona modul în care angajaţii utilizează aceste tehnologii.

Sursa: Cisco preluat de Agora

Etichete: ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *