Ce îşi doresc cumpărătorii de la magazinele online

Conform unui studiu PayU în rândul cumpărătorilor online, aceştia apreciază magazinele online pentru oferta diversificată, rapiditatea procesului de comandă şi profesionalismul în relaţia cu clienţii şi declară că şi-ar dori o politică mai clară în ceea ce priveşte service-ul, garanţia precum şi informaţii actualizate legate de stocuri sau o soluţie de monitorizare a livrării produselor comandate.

Studiul a fost realizat pe baza programului Shopping Experience Rank şi a luat în calcul peste 33.000 de evaluări acordate de către cumpărători unui număr de 650 de magazine online:

85% dintre clienţi au fost foarte mulţumiţi de experienţa în magazinele online şi au declarat că vor recomanda şi prietenilor magazinele folosite;

7% dintre clienţi au declarat că au întâmpinat probleme atunci când au cumpărat online şi au oferit sugestii de îmbunătăţire.
Cumpărătorii online apreciază:
Turism: rapiditatea tranzacţiei, diversitatea ofertei de produse şi servicii, profesionalismul angajaţilor, economia de timp, posibilitatea de a achiziţiona servicii suplimentare (ex. asigurări);
Site-uri reduceri: rapiditatea tranzacţiei, diversitatea şi preţurile ofertelor, securitatea tranzacţiilor, confirmarea rapidă a plăţii, suportul telefonic oferit de comercianţi;
eTail: oferta variată, politica de retururi.
Cumpărătorii online îşi doresc:
Turism: eliminarea unor câmpuri redundante, solicitarea unui număr mai mic de informaţii în momentul comenzii, adăugarea de destinaţii turistice, afişarea clară a tuturor taxelor suplimentare, timp mai lung până la expirarea paginilor de comandă;
Site-uri reduceri: un sistem de evaluare a partenerilor care expun oferte pe site-urile de reduceri, trimiterea mai rapidă a voucherelor, preluarea datelor din contul de utilizator în momentul achiziţionării unui voucher;
eTail: filtre flexibile, structură mai bună în meniuri, termen de livrare mai scurt, prezentarea mai detaliată a produselor.
Shopping Experience Rank
Este un instrument cerut de clienţi. În cadrul unui studiu realizat de GfK România, 47% dintre respondenţi au declarat că ar avea mai multe încredere să cumpere online dacă ar avea acces la feedback de la alţi clienţi;
Creşterea ratei de conversie. Studiile de specialitate din domeniu arată că magazinele care oferă clienţilor feedback de la alţi cumpărători au o rată de conversie mai bună;
O mai bună interacţiune cu clienţii. Fără a fi necesară nicio dezvoltare suplimentară a site-ului, magazinele pot interacţiona cu clienţii, le pot mulţumi pentru aprecieri sau sugestii şi îi pot informa atunci când au aplicat recomandările lor;
Dezvoltarea afacerii. Prin Shopping Experience Rank, comercianţii pot afla exact ce îşi doresc clienţii lor, ce îmbunătăţiri pot aduce pentru a-i fideliza şi pentru a atrage mai mulţi cumpărători.
SURSA: PayU
Etichete: