Agenda Digitală pentru România provoacă autoritaţile şi oamenii de afaceri timişoreni la dezvoltarea unor soluţii inovative TIC

Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale împreună cu Agora Group au organizat pe 3 octombrie la Timişoara prima conferinţă din cadrul roadshow-ului Agenda Digitală pentru Europa 2020.

Lumea digitala trebuie sa fie la indemana cetatenilor europeni, in conditiile in care 30% dintre acestia nu au utilizat niciodata Internetul. In aceasta directie, Uniunea Europeana a dezvoltat un plan de actiune ce vizeaza utilizarea la maximum a tehnologiei informatiei si comunicatiilor (TIC) in scopul accelerarii redresarii economice si punerii bazelor unui viitor digital sustenabil.

Agenda Digitala pentru Romania, cadru de actiune localizat al Agendei Digitale Europa 2020, propune un plan de actiune durabil ce isi doreste sa transmita din Timisoara un mesaj de alaturare a regiunii de Vest in efortul de a construi un parcurs sustenabil comun cu ceilalti cetateni europeni.

“La Timisoara este prima oprire din acest turneu denumit Agenda Digitala Roadshow. Urmarim sa informam populatia si autoritatile locale despre importanta si avantajele Agendei Digitale. Obiectivul si responsabilitatea MCSI sunt de a informa si a promova Societatea Informationals si toate serviciile electronice oferite de Agenda Digitala”, a declarat Iosif Moldovan, Secretar de Stat MCSI.

Evenimentul a fost structurat pe trei sectiuni. Prima parte a fost rezervata prezentarilor din partea MCSI referitoare la Agenda Digitala Europa 2020 si cadre de actiune a Agendei Digitale a Romaniei dezvoltate de catre MCSI. A doua parte a evenimentului a fost sustinuta prin prezentari ale partenerilor IBM, Microsoft, Oracle, HP si EOS, iar ultima parte a fost dedicata unei sesiuni de mese rotunde care a tratat subiecte de interes national extrase din Agenda Digitala 2020 si moderate de reprezentanti MCSI.

Printre obiectivele Conferintei Agenda Digitala pentru Romania, sustinuta la Timisoara, se numara: pozitionarea Agendei Digitale a Romaniei ca parte semnificativa din procesul de implementare a Strategiei Europa 2020; dezvoltarea de idei pragmatice pentru implementarea Agendei Digitale Locale si regionale bazate pe nevoi locale; identificarea de solutii de dezvoltare regionala si de noi initiative privind colaborarea interguvernamentala pe plan local si regional;  identificarea de parteneri locali si regionali, in vederea dezvoltarii de parteneriate public-private, cu scopul dezvoltarii de platforme regionale inteligente privind serviciile publice.

“Strategie-angajament sustinuta de Uniunea Europeana si asumata de Romania localizat, in acord cu problemele si oportunitatile nationale, Agenda Digitala pentru Romania invita reprezentanti ai mediului de business si IT, institutii publice si alte ONG-uri interesate sa imbratiseze cele 101 cadre de actiune dezvoltate prin cei 7 piloni si sa dezvolte solutii inovative de raspuns la provocarile tehnologice, economice si sociale europene”, a spus Diana Voicu, Director PMU EBC MCSI.

Evenimentul a fost promovat cu ajutorul partenerilor media Ziua de Vest, Radio Timisoara, Ziare.com, Hit.ro, Business24, PR Wave, PR Wave Directory, Medialook, IT Trends, Digital Trends, AgoraNews, ARIES, ANIS, Byblos.

Urmatoarele evenimente din cadrul road-show-ului vor avea loc la Iasi (6 octombrie 2011) și Cluj (11 octombrie 2011).

Mai multe detalii gasiti la http://digitalagenda.ro .

Etichete: