1 din 10 români care inițiază o plată online cu cardul, nu o finalizează

Adopția plății online cu cardul a crescut considerabil în ultima perioadă, dat fiind faptul că piața de profil va atinge 5 milioane de tranzacții în acest an, de la 3,8 milioane în 2011. Totuși, 1 din 10 români care au început o tranzacție online în ultimele 6 luni, nu a dus-o la bun sfârșit. Un studiu Netopia mobilPay, lider local în domeniul microplăţilor cu telefonul mobil şi unul dintre cei mai importanţi procesatori de plăţi online prin card, arată care sunt motivele invocate de români pentru nefinalizarea unei plăți online.

“Majoritatea celor intervievați, 82%, au abandonat o tranzacție invocând motive personale, precum neîncrederea în sistemul de plată, refuzul dezvăluirii datelor private sau confundarea codului de securitate CVV2 cu PIN-ul. De cealaltă parte, doar 18% au dat vina pe diverse probleme de ordin tehnic, precum terminarea bateriei la laptop sau întreruperea conexiunii la internet”, a declarat Antonio Eram, CEO Netopia.

După cum adaugă Antonio Eram, 1 din 5 respondenți declară că nu a finalizat o comandă pentru că suma care trebuia plătită pentru un produs era prea mare, că nu aveau bani pe card sau pentru că, pur și simplu, doar au vrut să vadă cum funcționează sistemul de plată.

De asemenea, o zecime dintre cei chestionați de procesatorul de plăți online prin card nu a dus până la capăt o tranzacție pe internet pentru că a omis să completeze toate câmpurile de plată.

Analiza Netopia mobilPay a arătat și ce alte motive stau la baza nefinalizării unei comenzi în mediul virtual:

  • 11% nu doresc să finalizeze tranzacția deoarece nu au încredere în acest sistem de plată, au ales metoda de plată greșită sau nu vor să își introducă datele personale;
  • 5% au vrut doar să vadă cum se procedează la plata prin card pe internet și, respectiv, același procent de respondenți arată că nu au avut cardul la ei și că au fost nevoiți să abandoneze comanda;
  • 4% au rămas fără conexiune la internet sau fără baterie la laptop;
  • 2% nu au știut ce înseamnă CVV2 (codul de securitate din trei cifre tipărit pe spatele cardului) și au introdus, în locul acestuia, PIN-ul cardului (numărul personal de identificare al cardului) și, totodată, același procent de persoane chestionate nu a reușit să finalizeze tranzacția întrucât nu dețineau un card.

Practic, nici unul dintre motivele care au stat la baza nefinalizării tranzacțiilor cu cardul nu este legat de dificultatea procesului de plată online, funcționarea acestuia realizându-se în condiții optime și de securitate deplină.

“Ceea ce trebuie să știe românii este că nu există nici o modalitate mai sigură de a plăti pentru achizițiile lor decât cu cardul, online, întrucât riscurile de fraudă sunt practic inexistente. Totodată, dacă o persoană devine victima unei erori sau fraude, aceasta își primeste imediat banii înapoi, ceea ce este mai dificil în cazul cumpărăturilor cu numerar”, a încheiat Antonio Eram.

 

Sursa: CW

Etichete: