NNC Services: 5 etape de bifat înainte de lansarea unui blog B2B

Lunar, pe situl ANIS, consultanţii NNC Services, companie de consultanţă în marketing şi management în IT, b2b şi servicii, îţi vor dezvălui strategii de marketing utile şi uşor de aplicat pentru creşterea rezultatelor companiei tale.

Este evident faptul că tot mai multe companii, de la cele mai mari corporații la cele de dimensiuni reduse, au realizat că au nevoie de o prezență online pentru a-și putea dezvolta business-ul. Blogul este unul dintre tool-urile online care poate ajuta orice start-up sau business deja bine poziționat să atragă noi clienți și să dezvolte o comunicare mai strânsă cu cei pe care deja îi are.

Dacă v-ați gândit să alegeți B2B blogging-ul pentru a vă promova în mediul online, acest articol vă va ajuta cu câteva aspecte pe care ar trebui să le luați în considerare înainte de a vă lansa blogul:

  1. Analizați blogurile altor companii din industria în care activați. Fie că sunt bloguri ale unor companii românești sau externe, acestea vă vor ajuta să vă faceți o primă idee despre temele de discuție abordate dar și de nevoile clienților din domeniul dumneavoastră de activitate. Concentrați-vă asupra tipului de conţinut și asupra tonalităților abordate, urmăriți cu atenție comentariile posturilor și abonați-vă la fluxurile RSS  ale blogurilor pentru a urmări mai ușor noutățile.
  2. Analizați blogurile specialiștilor și liderilor de opinie din industria în care activați. În afară de blogurile corporate, în mediul online există foarte multe bloguri personale care abordează subiecte comune industriei în care activați. Urmăriți-i constant și cu atenție, pentru că aceștia sunt cei care vă pot ajuta și pe viitor să vă dezvoltați prezența online sau vă pot critica anumite produse, servicii sau acțiuni.
  3. Stabiliți-vă obiective clare pe care să le obțineți prin intermediul blogului. Nu lansați un blog în mediul online doar pentru că așa este la modă sau pentru că așa a făcut și concurența. Gândiți-vă dacă blogul va trebui să promoveze produsele sau serviciile, dacă va fi un canal de comunicare corporate sau dacă se va axa pe furnizarea de informații utile și practice pentru ca prospecții dumneavoastă sau actualii clienți să-și poate rezolva problemele cu care se întâlnesc zi de zi în activitatea lor. Dacă aveți în vedere toate aceste obiective, poate ați putea – de ce nu? – să dezvoltaţi chiar mai multe bloguri, cu tematici diferite de discuţie.
  4. Oferiți conținut util. Oricare ar fi obiectivul pe care vi l-ați propus înainte de a lansa blogul, oferiți informație utilă vizitatorilor care v-ar putea deveni clienți. Blogurile bune dau răspunsuri, rezolvă probleme și îi ajută pe cititori să găsească informația de care au nevoie, de fiecare dată. Gândiți-vă la nevoile pe care le au clienții dumneavoastră și căutați întrebările pe care aceștia le pun în mediul online: au nevoie de specificații despre modul de utilizare a produselor; vor să știe în ce proiecte vă implicați; vor să fie la curent cu noutățile din industrie etc.
  5. Staibiliți o anumită frecvență de postare a articolelor. Clienții B2B nu au nevoie, și de cele mai multe ori, nici nu pot citi articole postate zilnic. Mai degrabă le-ar fi de ajutor un flux mai redus, dar constant de informație relevantă, bine documentată sau care furnizează resurse utile.

Blogul este un tool online care vă poate ajuta să comunicați cu o audiență globală și să vă dezvoltați businessul, însă pentru a genera rezultate trebuie să furnizeze informație relevantă, în mod constant. Pentru un business, această nevoie se traduce prin resurse umane, financiare și tehnologice, iar companiile care nu le dețin inhouse, pot lua în considerare externalizarea dezvoltării strategiei de blogging și a conținutului către o companii de online și content development marketing.

Etichete: