Smartphone-urile sunt soluția rapidă și eficientă pentru necesitatea de informare a utilizatorilor

Trăim într-o lume a informației: peste 52% dintre oameni citesc zilnic știri și informații de actualitate, relevă un nou studiu realizat la nivel mondial privind comportamentul utilizatorilor față de consumul de știri. Studiul efectuat în 10 țări din lume la solicitarea HTC, lider în inovații de tehnologie mobilă, identifică necesitatea constantă a utilizatorilor de a accesa și “consuma” în mod constant știri în porții mici, fapt care determină o creștere a nivelului de informare în societate și o mai bună definire a opiniilor proprii.

Știrile, o necesitate
Nevoia de știri este din ce în ce mai evidentă încă de la primele ore ale dimineții. Aproape jumătate (42%) dintre cei 10.000 de consumatori care au participat la studiul HTC admit faptul că în decurs de o oră după ce se trezesc verifică știrile, iar o treime (38%) dintre ei citesc știri și cu o oră înainte de culcare.
Mai mult, consumatorii manifestă chiar o dependență pentru știri – aproape două treimi (63%) admit faptul că simt o reală nevoie să fie primii care află vești în legătură cu subiecte de interes din toată lumea. 65% dintre respondenți susțin că au o viziune mai amplă și mai bine documentată asupra știrilor și informațiilor de actualitate datorită faptului că au acces la surse și perspective multiple de informare.   Totodată, 72% dintre participanții la studiul HTC se declară a fi bine informați în legătură cu evenimentele importante la nivel mondial, datorită prevalenței de știri pe multiple canale de informare.
Mulți dintre consumatori citesc știrile zilinice direct de pe telefonul mobil, având acces la informație rapid și simplu, oricând și oriunde. Accesibilitatea imediată a informațiilor a dus astfel la o diminuare a componentei de informare prin partajarea pe platforme sociale. Doar unul din opt utilizatori (13%) publică știri în social media și numai 14% apreciază știrile de pe rețelele de socializare. Consumatorii preferă mai degrabă să partajeze știrile locale pe platforme sociale (30%), spre deosebire de știrile și informațiile din domeniul sănătății (9%) sau cele despre celebrități (4%), considerate a fi mai ușor accesibile decât cele locale.

Viitorul știrilor 
Informația și consumul de știri au devenit deja parte din viața cotidiană a consumatorilor care, astfel, fac din ce în ce mai puțin diferența între o știre tradițională și una publicată prin intermedul platformelor social media. Dintre consumatorii cu vârsta sub 25 de ani, de exemplu, peste 45% susțin că nu mai fac această diferență.
Pe de altă parte, pentru consumatori, subiectul a devenit mai important decât sursa, mai mult de jumătate dintre cei intervievați (55%) declarând că sunt mai degrabă interesați de povestea relatată într-o știre decât de proveniența acesteia.
Vârsta este de asemenea un aspect important în comportamentul de consum al informației – 50% dintre respondenții la studiul HTC cu vârsta peste 55 de ani se declară loiali surselor tradiționale de știri, în timp ce doar aproximativ 34% dintre cei cu vârste sub 25 de ani dovedesc aceeași loialitate.

Necesitatea de a fi permanent informați, alături de diferențierea tot mai redusă pe care o fac utilizatorii între sursele de știri, impun noi tendințe privind modul în care vor fi consumate informațiile de actualitate în viitor. Știrile vor deveni tot mai sociale, personalizate în funcție de interesele fiecăruia, accesate alături de informații meteo, actualizări de calendar și postări în social media. Prin urmare, aplicații precum HTC BlinkFeed, Facebook Paper, The Huffington Post sau Upworthy vor deveni tot mai populare.

SURSA: ComputerWorld

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *