NNC Services: Convinge-i pe clienţi să te caute!

Lunar pe site-ul ANIS, consultanţii NNC Services, companie de consultanţă în marketing şi management în IT, b2b şi servicii, îţi vor dezvălui strategii de marketing utile şi uşor de aplicat pentru creşterea rezultatelor companiei tale.

Inbound Marketingul este soluţia inovativă găsită de specialişti pentru a schimba traiectoria clasică: nu mai merge compania spre clienţi (prin email, telefon, reclame…acţiuni care deja nu mai au rezultatele aşteptate), vin clienţii spre companie, prin intermediul Internetului şi a unui website eficient. Astfel, scopul este de a atrage vizitatori pe site şi de a menţine un contact permanent cu ei, de a-i loializa, chiar dacă ei nu cumpără imediat (folosind metodele potrivite, ei vor deveni clienţi). Foarte important, compania are permisiunea prospecţilor pentru a se promova, iar aceştia simt că deţin controlul asupra întregului proces.

Inbound Marketingul poate fi considerat „Cenuşăreasa” Marketingului B2B. Pe de o parte nu este înţeles, nu este apreciat şi nu este aplicat şi măsurat corect; pe de altă parte, este un „must-do” al marketingului pentru B2B în cazul în care doriţi să ajungeţi la nivelul superior!

Mulţi îl confundă doar cu inbound lead generation, dar este mai mult … sau cu campaniile de marketing automatizate – cu siguranţă, nu este echivalent.

Totuşi, ce este Inbound Marketingul? Pentru a-l descrie, gândiţi-vă la tot ceea ce trebuie să faceţi pentru a-i determina pe prospecţi să fie interesaţi de compania dumneavoastră înainte de a merge propriu-zis la ei.

  • Crearea de programe care generează participarea activă a prospecţilor şi înscrierea.
  • Înţelegerea cumpărătorului B2B şi construirea tacticilor adecvate pentru  abordarea acestuia.
  • Monitorizarea brandului şi creşterea expunerii B2B.
  • Prezenţă activă pe piaţă.
  • Identificarea, urmărirea şi participarea la toate platformele de social media pentru B2B.
  • Generarea şi analiza traficului de pe website.
  • Elaborarea unor strategii eficiente de promovare în mass-media.
  • Generarea de oportunităţi pentru presă şi interviuri cu analişti, moderarea grupurilor de discuţie şi găsirea oportunităţilor de a vorbi.
  • Crearea şi menţinerea interesului publicului ţintă pentru soluţiile oferite de compania dumneavoastră.
  • Realizarea analizelor de piaţă periodice şi stabilirea de repere pentru cunoaşterea pieţei, a concurenţei şi pentru a fi mereu atent la ceea ce se întâmplă.

Toate aceste activităţi se reflectă  în: trafic pe website, înscrieri şi abonamente, o mai bună comunicare cu piaţa ţintă şi un impact general pozitiv cu privire la activităţile dumneavoastră de dezvoltare a afacerii.

Pe termen lung, Inbound Marketingul este mult mai eficient decât Outbound-ul pentru B2B. Preţul unui lead generat inbound este de 3 ori mai mic sau chiar mai puţin costisitor decât preţul unui lead generat outbound. Problema este că IMM-urile, în special, nu acordă suficient timp pentru consolidarea, optimizarea constantă şi îmbunătăţirea acestor tactici şi le abandonează chiar înainte de a da rezultate.

Sfatul nostru este să testaţi diferite tactici, să experimentaţi şi, întotdeauna, să vă îmbunătăţiţi acţiunile. Dacă aveţi un buget restrâns sau resurse limitate, puteţi oricând să externalizaţi acest rol. S-ar putea să fiţi surprins de economiile pe care le puteţi face prin externalizare şi de cât de multe lucruri puteţi realiza cu un randament foarte bun.

Etichete: