SIVECO participă la dezvoltarea unui nou portal educaţional în 2.000 de şcoli din Europa

40.000 de elevi şi 10.000 de profesori europeni vor folosi o bază comună de lecţii digitale multilingvistice 

Educaţia asistată de calculator este esenţială în secolul al XXI-lea. Noile tehnologii şi tendinţe ce transformă economia globală vor influenţa viitorul studenţilor de azi, atât pe plan personal, cât şi profesional.

SIVECO Romania este partener în proiectul european Open Discovery Space care se desfăşoară în perioada aprilie 2012 – aprilie 2015 având ca scop crearea unei comunităţii de şcoli la nivel internaţional.

Proiectul pleacă de la o bază de resurse de conţinut existentă urmând să se extindă prin contribuţia comunităţilor de profesori, care vor genera conţinut educaţional. Scopul proiectului este să îmbunătăţească practicile profesorilor în toate domeniile de activitate şi să îmbine abilităţile de IT cu inovaţii în pedagogie, curriculă şi organizarea şcolii.

“Open Discovery Space invită la modernizarea educației școlare prin implicarea profesorilor, elevilor, părinților și a factorilor de decizie. Proiectul are ca obiectiv crearea unui mediu de eLearning pan-european, pentru a promova metode mai flexibile și creative de învățare şi pentru a îmbunătăți conținutul educațional”, a declarat Monica Florea, director departament Research & Development în cadrul SIVECO Romania.

Conţinul educaţional este accesibil prin portalul proiectului datorită utilizării mai multor instrumente printre care şi MINT Tool, dezvoltat de SIVECO Romania. Rolul său este acela de a plia conţinutul din toate bazele de stocare de informaţii, inclusiv din baza de date SIVECO, pe un singur standard şi pentru a putea fi încărcat şi vizualizat pe portalul proiectului.

Pentru 2.000 de şcoli din Europa, portalul proiectului facilitează şi accelerează procesul de adoptare a resurselor de eLearning în sistemul educaţional. Şcolile pilot au fost selectate şi integrate în activităţile proiectului după ce au demonstrat o gândire orientată spre evoluţie, inovaţie şi interes, precum şi experienţă în utilizarea soluţiilor de eLearning.

Portalul Open Discovery Space reuneşte resursele de conţinut existente fiind conectat în acelaşi timp la câteva portaluri educaţionale regionale, naţionale sau cu acoperire tematică. Conţinutul se adresează învăţământului primar, gimnazial şi unei varietăţi de subiecte curriculare: ştiinţe, matematică, arte, IT, studii sociale, limbi străine. În cadrul comunităţii create prin intermeniul portalului, profesorii din România au posibilitatea să interacţioneze cu alte comunităţi de profesori din Europa.

În cadrul proiectului a fost organizat un workshop „Change-agent teachers” cu 20 de profesori din diferite şcoli din România şi o sesiune de evaluare a acestora. Rolul profesorilor este acela de a fi deschizător de drumuri, transmiţând dascălilor din fiecare școală metodele inovatoare care pot fi utilizate în procesul de învățare. În cadrul workshop-ului au fost prezentate portalurile proiectului: http://portal.opendiscoveryspace.eu şi http://www.opendiscoveryspace.eu. După acest workshop, profesorii trebuie să promoveze intrumentele inovatoare propuse, materialele educaţionale disponibile pe portal, cât şi portalul proiectului.

Parteneri Open Discovery Space: INTRASOFT INTERNATIONAL SA Luxembourg, ELLINOGERMANIKI AGOGI SCHOLI PANAGEA SAVVA AE Grecia, UNIVERSITEIT TWENTE Olanda, COMPUTER TECHNOLOGY INSTITUTE & PRESS DIOPHANTUS Grecia, BRUNEL UNIVERSITY Marea Britanie, JYVASKYLAN YLIOPISTO Finlanda, UNIVERSIDAD DE ALCALA Spania, GREEK RESEARCH AND TECHNOLOGY NETWORK S.A. Grecia, INSTITUT TELECOM Franţa, UNIVERSITAET BAYREUTH Germania, EUROPEAN DISTANCE AND E-LEARNING NETWORK LBG Marea Britanie, UNIVERSITAET DUISBURG-ESSEN Germania, SERO CONSULTING LTD Marea Britanie, OPEN UNIVERSITEIT NEDERLAND Olanda, Fraunhofer GesellschaftzurFoerderung der angewandtenForschung Germania, SIGNOSIS SPRL Belgia, Bundesministerim für Unterricht, Kunst und Kultur Austria, HELSINGIN YLIOPISTO Finlanda, Oslo and Akershus University College of Applied Sciences Norvegia, AGRO-KNOW TECHNOLOGIES Grecia, FONDATION EURACTIV Belgia, UNISOFT Romania SA Romania, UNIVERSITA DEGLI STUDI DI TRIESTE Italia. LIVERPOOL JOHN MOORES UNIVERSITY Marea Britanie, NUCLEO INTERACTIVO DE ASTRONOMIA Portugalia, OU MIKSIKE Estonia, KATHOLIEKE HOGESCHOOL LIMBURG VZW Belgium, UNIVERSAL LEARNING SYSTEMS LTD Ireland, UNIVERSIDAD DE CADIZ Spania, PAU EDUCATION SL Spania, HRVATSKA AKADEMSKA I ISTRAZIVACKA MREZA – CARNet Croaţia, PADAGOGISCHE HOCHSCHULE KARSRUHE Germania, ANOIKTO PANEPISTIMIO KYPROU (OPEN UNIVERSITY OF CYPRUS) Cipru, DIGIPRO COMPUTER CONSULTANTS LTD Cipru, VISOKOSKOLSKA USTANOVA METROPOLITAN UNIVERZITET U Belgrad, Serbia, PEDAGOGICAL INSTITUTE – MINISTRY OF EDUCATION AND RELIGIOUS AFFAIRS Grecia, UNIVERSITE PAUL SABATIER TOULOUSE III Franţa, TECHNICAL UNIVERSITY OF CRETE Grecia, KNOWLEDGE MARKETS CONSULTING GMBH Austria,UNIVERSIDAD DE VIGO Spania, NATIONAL RESEARCH NETWORK ASSOCIATION Bulgaria, BUNDESGYMNASIUM UND BUNDESREALGYMNASIUM SCHWECHAT Austria, METASOLUTIONS AB Suedia, SVEUCILISTE U ZAGREBU FAKULTET ELEKTROTEHNIKE I RACUNARSTVA Croatia, UAB METIS BALTIC Lituania, UNESCO Italia (birou regional), ILISIMATUSARFIK GREENLAND UNIVERSITAT WIEN Austria, UNIVERSITA DEGLI STUDI DI SCIENZE GASTRONOMICHE Italia, CENTRE FOR RESEARCH AND TECHNOLOGY Grecia.

Etichete: