Dell ajută companiile să facă față tehnologiilor disruptive și schimbărilor continue

Deciziile recente luate de Dell au scopul de a consolida poziţia de lider a companiei ca furnizor de soluţii complete (end-to-end). La nivel global, Dell ajută 95% din companiile Fortune 500, peste 10 milioane de întreprinderi mici, precum şi guvernele din G20 să navigheze prin tehnologiile disruptive şi schimbările continue ce vor domina următoarele decenii.

În ultimii 5 ani, 18 miliarde de USD au fost investiţi pentru a asigura noua direcţie de dezvoltare Dell, printr-o regândire masivă a modelului de afaceri, restructurare şi achiziţia a peste 20 de noi companii.

În România, Dell a pus bazele unui centru de soluţii, în cadrul căruia activează aproximativ 400 de persoane, ce oferă suport clienţilor în 12 limbi. De asemenea, în 2003, a fost deschis un birou de reprezentanță ce acoperă România, Bulgaria, Moldova şi țările din zona Adriaticii. Centrul local este unul din cele 29 de centre pentru design, soluţii şi service operate de Dell la nivel mondial. Compania are peste 110.000 de angajaţi în toată lumea.

Strategia Dell se concentrează pe principalele preocupări ale clienţilor şi vine în întâmpinarea nevoilor în creştere ale acestora în privinţa noilor tehnologii, a volumului mare de stocare, securitate şi service rapid.

Cum la nivel global, peste 2,5 cvintilioane de biți de date sunt produşi zilnic, cheltuielile pentru cloud ale companiilor sunt estimate să atingă aproximativ 241 de miliarde de USD până în 2020. Mai mult, peste 70% dintre manageri de top din companii au în plan o revizuire semnficativă a structurilor lor IT (conform datelor rezultate din cercetarea efectuată de Dell prin Economist Intelligence Unit, pe un eșantion de 536 de manageri de top la nivel global).

Tomislav Juraga, Director regional de vânzări pentru Europa de Sud-Est la Dell a declarat: Cele mai mari probleme ale clienţilor noştri sunt legate de menţinerea pasului cu ritmul alert de evoluție a tehnologiei. Sunt puțini cei care au oportunitatea să-și demareze azi businessul, toţi ceilalţi fiind nevoiţi să se descurce cu structurile deja existente. Ei sunt nevoiți „să-și schimbe roţile din mers”, cu resurse limitate. Noi vrem să susţinem deciziile eficiente, integrarea vechilor platforme cu soluţiile noi, adoptarea noului în condițiile unei adaptări optime la fiecare situație de business şi să facem toate acestea mai repede decât orice alt jucător de pe piaţă”.

Strategia noastră ţine cont de imperativele clienţilor și ne aliniem afacerea în funcție de perspectivele şi punctele dureroase ale clienţilor: Tranformare, Conectare, Informare şi Protecţie. Acestea sunt zonele ce necesită rezolvare pentru a putea fi obținută reușita”, au explicat oficialii Dell.

Pentru a-şi asigura implementarea accelerată strategiei, Dell va căuta să-și extindă capacitatea soluţiilor şi serviciilor dedicate companiilor prin investiţii în cercetare şi dezvoltare, precum şi prin continuarea achiziţiilor.

Astăzi, 65% din membrii echipei Dell se concentrează pe dezvoltarea şi oferirea către clienţi a unor soluţii scalabile, ce reprezintă un standard în industrie, precum servere, stocare şi reţelistică.

Ca o a doua direcţie de investiţie, Dell se va concentra pe asigurarea unei experienţe cât mai largi şi tot mai simplificate a clientului în procesul livrării, vizând prin acest demers întregul segment de clienți, de la consumator, la cele mai mari organizaţii.

A treia zonă de investiţii va viza lărgirea prezenţei companiei şi întărirea capacităţii sale de a concura pe pieţele emergente din întreaga lume.

În al patrulea rând, vom continua să investim în pieţele noastre în expansiune din zona PC, de tablete şi virtual computing. În ciuda recentelor scăderi ale cererii din segmentul PC la nivel global, creşterea concurenţială continuă din acest sector este esenţială pentru compania noastră şi vom continua să investim în această piaţă importantă”, au adăugat oficialii Dell.

A cincea direcţie de dezvoltare va fi investiţia în echipe de vânzari şi în extinderea canalelor în parteneriat.

Recenta re-poziţionare strategică a Dell vine în urma procesului de delistare de pe bursă de anul trecut şi de reîntoarcere a sa la statutul de companie privată. Dell a fost fondată în 1984 de Michael Dell cu scopul de a oferi tuturor un acces mai uşor la tehnologie şi de a oferi puterea de a realiza mai mult, misiune ce rămâne idealul călăuzitor al echipei Dell.

SURSA: ComputerWorld