Cegeka Romania şi-a menţinut ritmul de creştere şi a ajuns la 85 milioane de lei în 2016, plus 40%

Cegeka Romania, furnizorul belgian de soluţii software şi de infrastructură IT,a înregistrat anul trecut pe plan local o cifră de afaceri netă de peste 19 milioane de euro, cu 39,7% mai mare decât în 2015. Compania se află într-o dezvoltare atât financiară, cât și a celor două birouri din București și Iași, de unde se livrează atât servicii de dezvoltare, cât și infrastructură.

 Creşterea s-a datorat atât extinderii portofoliului de servicii prestate pentru clienţii existenţi, cât şi noilor proiecte demarate în cursul anului trecut. Cegeka îşi păstrează ritmul de creştere organic la fel ca în 2015, cu un portofoliu variat de clienţi din industrii precum medical, bancar sau retail. (Marius Joian, Director de Marketing şi Business Development).

Cegeka (12)Cegeka Romania livreaza catre clienți servicii prin intermediul celor doua divizii: Software Development şi Infrastructură IT, ambele contribuind aproape în mod egal la generarea cifrei de afaceri de anul trecut – 44%, respectiv 54%. De asemenea, începand cu anul 2015, în portofoliul de servicii au fost incluse și livrarea serviciilor de „agile coaching“ şi „agile transformation“, servicii care au generat venituri de 1,3 milioane de lei anul trecut. Din portofoliul de clienți, companiile locale reprezinta o mica parte, restul fiind jucatori straini.

Printre cei mai mari clienţi străini pentru care Cegeka România dezvoltă software se numără compania IT japoneză NEC – furnizează aplicaţii pentru centrele de contact şi comunicaţii unificate –  şi compania olandeză Q-Park – unul din principalii furnizorii de servicii de administrare a parcărilor din Europa. Cegeka a introdus dezvoltarea într-un mediu «agile» pentru NEC, care permite o intervenţie mult mai rapidă şi servicii orientate mai mult către client. Cegeka România lucrează în parteneriat cu NEC încă din 2009. În ceea ce priveşte Q-Park, Cegeka România furnizează o echipă dedicată de dezvoltatori .NET care oferă o soluţie personalizată ce vine în completarea unui sistem hibrid realizat pe baza soluţiilor software de business  MS Dynamics CRM şi MS Dynamics Navision (ERP)“, a explicat el.

În ceea ce priveşte proiectele alocate diviziei dedicată soluţiilor de infrastructură IT (CGMSC – Cegeka Global Managed Services Center) acestea s-au axat mai mult pe management al serverelor, al aplicaţiilor, pentru Office 363, dar şI activităţi de „service desk“.

O creştere semnificativă am observat în zona de cloud şi anume: management pentru Office 365 şi managementul serverelor aflate în cloud – Amazon, Azure.

In ceea ce priveste divizia de Infrastructură, aceasta administrează în prezent aproape 7.500 de servere, cu peste 2.000 mai multe faţă de anul trecut.

În 2016 a fost rezolvat un număr de 71.238 de probleme ale clienţilor şi a fost un număr impresionant de alerte (în ianuarie 2016 au fost inregsitrate 40.812, iar în decembrie  49.395 alerte), totul cu un procentaj de răspuns iniţial de peste 99,5% în mai puţin de 15 minute.

Printre clienţii diviziei CGMSC de pe plan local se numără grupul australian Goodman (investíţii în managementul proprietăţilor şi în logistică), compania aeriană Transavia din Olanda şi grupul bancar Argenta din Belgia.

Cegeka transforma modul in care companiile lucreaza incepand cu 2015

Conceptul de „agile transformation“, utiliat și livrat clientților, se referă la un set de principii de dezvoltare software potrivit cărora cerinţele şi soluţiile create se schimbă pe parcursul proiectului pe baza colaborării dintre echipele implicate în cadrul acestuia. Practic, planificarea proiectului se adaptează în funcţie de problemele sau cerinţele apărute şi soluţiile găsite, promovându-se astfel rapiditatea şi flexibilitatea în schimbare, îmbunătăţirea continuă şi livrarea rapidă a produsului software. Anul trecut, Cegeka a continuat cele două proiecte de „agile transformation“ începute în 2015 pentru o companie IT – Metro Systems – şi o instituţie bancară care activează pe plan local.

In 2016, Cegeka România a adăugat în portofoliu un nou client intern – subsidiara Cegeka din Germania. Aproximativ 80% din proiectele Cegeka România sunt realizate pentru clienţi interni – alte sucursale ale grupului.

În total, grupul belgian Cegeka, înfiinţat în urmă cu 25 de ani, are subsidiare în – Olanda, Austria, Germania, Italia, Cehia, Belgia, Polonia şi România. La nivel de grup, afacerile Cegeka s-au ridicat anul trecut la 414 milioane de euro, plus 12% comparativ cu 2015, în timp ce profitul operaţional a crescut cu 19%, la 25 milioane de euro.

Anul acesta, grupul început un proces de rebranding care a vizat în principal schimbarea logo-ului.
România şi-a aliniat procesul de rebranding alături de celelalte 6 ţări din grup, începând cu data de 3 mai 2017.

Etichete: