Haine noi

slider pic 950x220

Hobby-ul meu este sa fac rochii – nu doar să mi le imaginez, nu doar să le desenez – să le fac, cu totul, de la desen și schiță, până la cusut tivul și întăriturile și fermoarul. Mi se pare ceva delicat, frumos și – abia la sfârșit – util de « produs ».

In procesul de facere, câteodată prietenii care trag cu ochiul la un model sau la o poză drăguță de pe vreun site îmi zic « să faci pliurile mai strânse aici » sau « merge o cusătură în plus în partea de sus » sau « poți încerca o combinație de materiale ». Desigur, majoritatea privesc apreciativ produsul final, cel mai adesea mai încântați decât mine, fiindcă eu văd cusăturile mai puțin drepte sau pasul sărit de mașina de cusut. Foarte puțini știu însă cum e să fii în procesul de facere – cum durează câteodată săptămâni în șir până de la o poză văzută undeva să te hotărăști la un model, care se poate schimba fiindca n-ai gasit textura sau culoarea minunată pentru material. Cum câteodată un week-end e suficient ca o bucata de material să se transforme în ținută de ocazie, și câteodată vreo rochiță atârnă pe umeraș cu lunile, cu tivul și mânecile neterminate. Cum uneori, fiindcă mașina de cusut are toane, rochia se coase de mână, până la 3 dimineața. Cum alteori, trebuie refăcută o bucată întreagă, fiindcă măsurătoarea n-a luat în calcul și pliurile.

—–

Schimbarea identității vizuale era o idee în stare amorfă de multă vreme – cred ca am discutat despre asta și când ANIS s-a transformat în asociație patronală în 2004. Dacă îmi aduc bine aminte, Boardul a decis atunci să nu schimbăm și logo-ul, că să ne păstrăm o continuitate măcar vizuală, din moment ce numele asociației s-a schimbat.

Ideea a prins contur odată cu propunerea lui Todi Pruteanu într-o ședință de Board în luna ianuarie 2013 – ne pregăteam atunci să ne schimbăm sediul, ne gândeam la variante de amenajare și design pentru viitorul birou, iar rebrandingul, ca să se potrivească cu noua poziționare și noul suflu al ANIS, a părut o continuare mai mult decât naturală.

Au fost luni întregi în care am văzut zeci de propuneri de logo, care din diferite motive nu păreau să funcționeze pentru noi. Intâlnirea cu echipa de la Simon & Dietrich – « echipa Cristi » cum am ajuns să le zicem – a venit târziu, când aproape că voiam să renunțăm la idee.

Ceva în chestiunea asta a funcționat bine, foarte bine.  Intr-o lună de zile am avut identitate nouă, aprobată de Board ; aniversarea a 15 ani de la înființarea ANIS s-a potrivit iarăși foarte bine în context, așa că ne-am hotărât să profităm de ocazie și să facem evenimentul aniversar împreună cu lansarea noii identități vizuale a asociației. Și fiindcă la imagine nouă ne trebuia și site nou, am zis să ne refacem și situl.

Au fost zeci de ore de întâlniri, zeci de mailuri, zeci de variante de texte și de imagini, o mulțime de documente cu descrieri, meniuri, lucru live pe site. Au fost blocaje, am greșit texte, am sărit niste termene, ne-a prins 1 noaptea la birou.

Le mulțumesc colegilor mei pentru că am trecut prin asta împreună, pentru că au fost suficient de încrezători să mă creadă că vom reuși să facem asta. Mulțumesc Boardului ANIS și în special lui Andrei  Pitiș că ne-au sprijinit și ne-au lăsat să ducem proiectul acesta atât de repede sau de încet pe cât a fost necesar ca să iasa bine. Mulțumesc « echipei Cristi » fiindcă au fost, de fapt, în echipa noastră.

Suntem în 18 octombrie, iar la ora 18:00 începe evenimentul aniversar « ANIS 15 ani », care este și evenimentul de lansare a noii identități vizuale a ANIS.

E ora 15:30 iar situl e live, în haine noi.  Sperăm să vă placă rezultatul muncii noastre, chiar dacă noi știm că nu toate cusăturile sunt drepte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *