Cea mai mare densitate de antreprenori și top manageri la un singur eveniment dedicat afacerilor din Europa de Est va fi la Cluj Business Days 2017

Cea de-a 27-a ediție a Business Days, care va avea loc pe 5-6 iulie, la Cluj-Napoca (în incinta Liberty Technology Center și Impact Hub) aduce cea mai mare densitate de antreprenori și top manageri la un singur eveniment dedicat afacerilor din România și din Europa de Est.

În cadrul a 40 de manifestări, peste 100 de speakeri și experti români și străini, cu minim 20 de ani de experiență profesională în domeniile care dictează evoluția afacerilor în anul 2017 se pregătesc să împărtășească din experiența lor și să îi facă parteneri în experiențe viitoare pe cei 600 de participanți- antreprenori, directori generali, CEO, middle manageri (HR, marketing, comunicare, comercial, dezvoltare) înscriși la Business Days Cluj 2017.

Conform statisticilor realizate de Business Days în cei 7 ani de activitate, peste 50% dintre participanti sunt factori de decizie (antreprenori, top manageri, membri de bord). La ora actuală, în România și Europa de Est nu există o ”aglomerație” mai mare de antreprenori și top manageri prezenți la un eveniment de business, pe durata a două zile. În medie, la un eveniment Business Days sunt participanți din aproximativ 20 de județe ale României, iar peste 4% dintre cei înscriși sunt din străinătate- Ungaria, Austria, Elvetia, Italia, Spania.

Calitatea evenimentului este dictată de numele foarte mari, recunoscute pe plan internațional, care alcătuiesc lista de speakeri, de calitatea participanților ( CEO, antreprenori, General Manageri, Middle Manageri), a temelor abordate și a oportunităților de business networking. La ediția de la Cluj vor fi prezenți specialiști din toate industriile și domeniile, precum: Jim Bagnola, Efrat Avnor, Silviu Hotaran, Petre Nicolae, Wargha Enayati, Ion Sturza, Andreas Cser, Alexandru Iliescu, Sorin Faur, Eugen Potlog, Bogdan Colceriu, Dan Mocanu, Marius Ghenea, Florentin Banu, Sergiu Negut sau Virgil Zahan.

Până acum, s-au înscris deja factori de decizie din industrii precum: IT, finaciar, bancar, retail, servicii, publicitate, consulatanță, comunicații, turism, energie, transport, industrie, producție, asigurări, etc.

Mai multe detalii despre modalitatea de înscriere la Cluj Business Days, lista completă a speakerilor și alte informații, puteți afla pe site-ul evenimentului: https://www.businessdays.ro/Evenimente/Cluj-Business-Days-2017/Inscriere

Înscrierile pentru participarea la eveniment se mai pot face, în limita locurilor disponibile, până marți, 4 iulie, la ora 13.00.

Șansă pentru producătorii locali și startup-uri de a-și dezvolta afacerile

Unul dintre proiectele dedicate organizate în cadrul Cluj Business Days Business 2017 aduce oportunități de finanțare pentru antreprenorii din zona rurală și este un punct central de atracție atât pentru vizitatori, cât și pentru potențiali investitori. Este vorba de târgul ”Produs în Transilvania”, organizat în premieră pentru evenimentele Business Days la ediția de anul acesta de la Cluj. Proiectul are un triplu scop: 1-de a promova micii producători și meșteșugari locali prin toate mijloacele de publicitate și expunere de care dispune platforma Business Days, 2- de a găsi potențiali investitori, parteneri sau mentori pentru dezvoltarea afacerilor acestor antreprenori din zona rurală, 3-de a le oferi vizitatorilor o experiență culturală și culinară desăvârșită și garanția ca produsele sunt 100% naturale, din ingrediente locale (la „Produs in Transilvania” nu sunt acceptați distribuitori, ci doar  mici producători).

Micii producători și meșteșugari se pot încă înscrie la eveniment în calitate de expozant prin completarea unui formular disponibil AICI. Târgul „Produs in Transilvania” poate fi vizitat GRATUIT, zilnic, în perioada 5-6 iulie, între orele 8:00 și 21:00. Fiecare seară se va încheia cu program artistic muzical.

Antreprenorii au Talent, la Cluj Business Days 2017

O competiție antrenantă și extrem de motivantă pentru antreprenorii aflați la început de drum, concepută ca un mix inteligent și plin de adrenalină între două formate populare de concurs: Românii au Talent și Arena Leilor. Competiția poartă numele de BusinessDriveStartUP 2017 și este un program care combină dinamismul și suspansul unei sesiuni live de pitching de proiecte cu interactivitatea unei runde de simulare de business, într-un show ce îi are drept protagoniști pe antreprenorii în devenire sau la început de drum, care își vor sustine ideile/proiectele în fața juriului, în lupta pentru finanțare și mentorat.

”Prima parte a acestui concurs este ca la Românii au Talent: sunt 4 investitori în juriu, iar fiecare dintre ei își alege oamenii cu care trece în finală. Finala înseamnă un simulator de business într-un mediu economic virtual, în care se desfășoară mai multe cicluri economice, în care investitorul împreună cu echipa lui de antreprenori iau niște decizii. Antreprenorii învață să-și sintetizeze foarte bine business-urile, pentru că au la dispoziție două minute să-și prezinte afacerea în fața juriului de investitori. Iar aceștia, la rândul lor, le dau concurenților business feedback. Un mare avantaj este că toți concurenții își pot valida ideile, au ocazia să înțeleagă ce decizii trebuie sau pot să ia și încotro îi duc: la creșterea cotei de piață, a costurilor, a riscurilor, etc., a declarat László Pacsó, fondator & coordonator proiecte Business Days.

Cei interesați să participe trebuie să completeze fișele de proiect disponibile online (aici) pana cel tarziu pe 29 iunie 2017, ora 17:00.

Oportunități de networking și generare de soluții

Pe lângă posibilitățile numeroase de dezvoltare a afacerilor prin intermediul networking-ului, participanții au șansa unică să plece de la acest eveniment cu soluții concrete de rezolvare a problemelor pe care le au în plan profesional. Programul și temele ediției Cluj Business Days au fost create în funcție de rezultatele cercetării regionale realizate în prealabil, prin care au fost identificate nevoile, problemele și provocările mediului de afaceri local.

Iată doar câteva dintre concluziile acestei cercetări realizate de Business Days***:

  • Atenția General Managerilor este centrată mai degrabă pe dezvoltarea abilităților de inovare, de creștere a eficienței, de îmbunătățire a productivității, de fluidizare a proceselor, pe când managerii de resurse umane sunt preocupați mai degrabă de dezvoltarea prioritară a abilităților de a crea și dezvolta echipe performante;
  • În contrast, General Managerii și directorii executivi sunt mai degrabă preocupați de dezvoltarea abilităților de planificare, management, coordonare, luarea deciziilor, gândire critică, capacitatea de a rezolva probleme complexe, inclusiv abilități de business development, vânzare, negociere, probabil împinsi și de competiția acerbă și de piața dificilă;
  • Există o lipsă de deschidere foarte mare din partea departamentelor strategice de HR, Marketing și Comercial în a investi în studii și cercetări de piață. Doar 45% dintre managerii de HR, 23% dintre managerii comerciali (cei mai puțin interesați) și 29% dintre managerii de marketing ar plăti pentru astfel de studii;
  • 91% dintre managerii de HR, 54% dintre managerii comerciali și 86% dintre managerii de marketing s-ar implica în realizarea unor astfel de cercetări și studii. Cei care ar plăti ar prefera să investească în proporție de peste 70% sub 1.000 de euro pentru a avea acces la rezultatele unui astfel de studiu.

Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 211 de manageri și antreprenori din județele Cluj, Sălaj, Bistrița Năsaud, Mureș, Sibiu, Alba, Brașov, Maramureș, Satu Mare, Covasna și Harghita, în perioada 5 mai-5 iunie 2017.