Europa Centrală şi de Est contribuie la creşterea de patru procente estimată pentru cheltuielile globale cu tehnologia de consum

Cheltuielile globale pentru tehnologia de consum sunt estimate la aproximativ 1,1 trilioane de dolari americani în 2014

Un studiu publicat de Consumer Electronics Association (CEA) în luna iunie arată că Europa Centrală şi de Est joacă un rol semnificativ în creşterea cu patru procente a cheltuielilor globale cu tehnologia de consum, la aproximativ 1,1 trilioane de dolari americani în 2014. Analiza Quarterly Global Tech Spendingrealizată de CEA sumarizează tendinţele şi previziunile anuale aferente cheltuielilor globale pentru tehnologie, extrase din GfK Digital World. Analiza acoperă şapte regiuni ale lumii (inclusiv Europa Centrală şi de Est) şi previziuni pentru zeci de produse electronice de consum.

O economie globală îmbunătăţită şi un acces în creştere al consumatorilor la soluţiile tehnologice ajută la intensificarea cererii utilizatorilor finali pentru produse tehnologice în Europa Centrală şi de Est şi în întreaga lume. În rândul dispozitivelor, tabletele şi smartphone-urile constituie principalii factori generatori de creştere a cheltuielilor tehnologice, iar această tendinţă este evidentă în toate regiunile lumii. Cheltuielile consumatorilor pentru tablete şi smartphone-uri în regiunea Europei Centrale şi de Est sunt aşteptate să crească cu 26, respectiv 29 de procente în acest an, depăşind aşteptările privind creşterile la nivel global.

Creşterea cheltuielilor pentru tehnologie în pieţele tinere şi în evoluţie înclină balanţa cheltuielilor în defavoarea economiilor tehnologice mature. În 2011, 57 de procente din cheltuielile globale pentru tehnologia de consum au fost atribuite vânzărilor combinate din Europa de Vest, America de Nord şi Asia dezvoltată (incluzând Japonia şi Coreea). Până în 2015, potrivit previziunilor analizei, cheltuielile acestor regiuni vor reprezenta sub jumătate (49 de procente) din cheltuielile globale pentru tehnologie. Cheltuielile agregate pentru tehnologii de consum în regiunile susţinute de ţările BRIC – Asia emergentă (incluzând China şi India), America Latină (incluzând Brazilia), Europa Centrală şi de Est (incluzând Rusia), împreună cu regiunea Orientul Mijlociu şi Africa, vor începe să domine veniturile globale aferente tehnologiei de consum.

„Dispozitivele cu preţuri reduse şi canalele de distribuţie în extindere ajută producătorii să pătrundă pe aceste pieţe tehnologice tinere, în special în Europa Centrală şi de Est”, a afirmat Steve Koenig, director, industry analysis, CEA. „În timp ce factorii economici variază la nivel global, tendinţele dispozitivelor rămân congruente, cheltuielile consumatorilor fiind axate direct pe dispozitive mobile conectate, precum tabletele şi smartphone-urile. Şi mai concret, cheltuielile globale pentru tehnologiile de consum sunt tot mai centrate pe un grup mic de dispozitive. În timp ce inovaţia tehnologică digitală extinde piaţă globală de consum pentru dispozitive, concentrează de asemenea oportunitatea acestei pieţei în jurul a câtorva categorii de dispozitive”.

Smartphone-urile sunt un prim exemplu al acestei concentrări, în condiţiile în care evoluţia lor continuă generează întru totul noi categorii de utilizatori, furnizând o mai mare utilitate şi valoare, dar înlocuind utilizarea altor dizpozitive (vezi camerele digitale). Cheltuielile consumatorilor pentru smartphone-uri sunt estimate să atingă 417 miliarde de dolari americani în acest an şi să crească la aproximativ 500 miliarde de dolari americani în 2015.

SURSA: Agora

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *