Dezvoltarea tehnologiei vine cu noi riscuri pentru companii – care sunt soluțiile?

Începând din această săptămână vom găzdui lunar pe blogul ANIS o serie de articole scrise de echipa Marsh, cu scopul de a atrage atenția asupra unor subiecte de interes pentru industrie.  

Dezvoltarea tehnologiei în ultimele decenii a permis mass-mediei, comunicațiilor și companiilor de IT să se aventureze în afara competențelor lor de bază și să exploreze noi teritorii. Această convergență,  îmbinarea conținutului media cu distribuția mass-media și cu rețelele de comunicații și IT, are loc ca urmare a creșterii puterii de procesare și a lățimii de bandă, precum și a noilor produse de tehnologie și a omniprezenței internetului.

Vorbim de companii de cablu care furnizau inițial doar servicii de livrare de conținut, acum pot oferi servicii de video, internet și servicii de voce. Companiile de cablu își pot crea acum și conținut propriu. Companiile de comunicații s-au luptat pentru a oferi „quad play” de video, internet, voce și servicii wireless, aventurându-se în crearea de conținut propriu. Editorii tradiționali oferă acum ediții digitale, video și conținut unic care este disponibil exclusiv digital. Au apărut companii noi, care nu pot fi ușor clasificate ca mass-media, comunicații ori IT, acestea fiind provideri de software, servicii de publicitate, streaming video, e-mail etc.

Pe masură ce companiile din toate sectoarele de activitate își adaptează strategiile de afaceri pentru a rămâne competitive, acestea dezvoltă noi capabilități, ori achiziționează servicii și produse noi. Însă modificările interne și externe cauzate de aceasă convergență duc spre o schimbare în profilul de risc al companiei, crescând complexitatea și riscul unor pierderi catastrofale, cel mai mult fiind afectate companiile de media, comunicații și IT.

Dezvoltarea mediului social online, problemele de confidențialitate și expunerile cloud contribuie la modificarea profilului de risc. Multe companii au îmbrățișat mediul social online într-un fel sau altul, fie prin crearea unei pagini pe un site de rețele publice sau un site de social media intern. Această evoluție creează expuneri suplimentare. Fiecare companie se expune unui anumit nivel de risc în ceea ce privește confidențialitatea pe care trebuie să o păstreze în legatură cu informațiile despre angajați, datele clienților ori informații ale terțelor părți. Pentru că numărul atacurilor asupra acestor date este în continuă creștere, mulți manageri de risc sunt preocupați de riscurile la care se expun companiile lor.

Utilizarea serviciilor de cloud a devenit o alegere populară datorită flexibilității sale și a costurilor reduse pe care le presupune. Cu toate acestea, serviciile de acest gen atrag după ele riscuri specifice, inclusiv disponibilitatea de reacție și de securitate a datelor.

În ziua de astăzi, conștientizarea riscurilor la care ne supunem este vitală pentru buna dezvoltare a unei companii. În situația în care soluțiile oferite clienților nu performează la nivelul așteptărilor sau dau greș, clienții sunt  dispuși să dea în judecată chiar și parteneri vechi de afaceri.

Soluțile de mitigare și protecție împotriva riscurilor sunt multiple, însă una dintre soluțiile la care companiile din domeniu apelează din ce în ce mai des este asigurarea de răspundere profesională.

Asigurarea de răspundere profesională implică o gamă largă de riscuri și este construită astfel încat să plătească despăgubiri pentru acte profesionale greșite ale asiguratului în activitatea sa prestată către client.

Actul profesional greșit acoperit de o astfel de poliță  înseamnă orice act de neglijență, eroare sau omisiune produs în timpul sau în legatură cu activitatea profesională a asiguratului.

O poliță de răspundere civilă profesională de bază beneficiază în mod uzual de următoarele principale acoperiri:

  • Acoperire pentru daune pur financiare – indemnizarea daunelor financiare: ex. daune ce nu implică vătămari corporale sau daune materiale;
  • Cheltuieli de apărare (chiar dacă cererile de despăgubire sunt fără temei, false și frauduloase): taxe si cheltuieli de aparare.

Acoperiri adiționale

  • Infidelitatea angajaților

Infidelitatea acoperă un act comis de un angajat singur sau în complicitate cu alții cu intenția de a cauza pierderi asiguratului și/sau pentru obținerea de câștiguri personale.

  • Drepturile de proprietate intelectuală

Drepturile de proprietate intelectuală acoperă  încalcarea în mod neintenționat a folosirii neautorizate a informațiilor confidențiale, a mărcilor înregistrate (inclusiv a mărcilor înregistrate protejate de lege), drepturilor de autor, drepturilor de design (înregistrate sau nu), drepturilor morale, drepturilor legate de baze de datesau a sistemelor de computer sau programelor unui terț.

  • Încălcarea confidențialității

Înseamnă orice încălcare a obligațiilor, reală sau presupusă, în prestarea activității profesionale, act, eroare, declarație falsă sau înșelătoare, încălcarea confidențialității sau omisiune în îndeplinirea serviciilor profesionale sau incapacitatea de a efectua servicii profesionale.

Din ce în ce mai multe companii încheie o asigurare de răspundere profesională la solicitarea beneficiarului, clienții fiind constienți de expunerea pe care o au în relația cu providerul de servicii IT/media/telecom.

Tocmai de aceea, o poliță de asigurare de răspundere profesională încheiată pentru o limită de răspundere considerabilă, cu un asigurător stabil poate fi un atu în negocierile cu clienții/licitațiile la care participați.

Pentru detalii privind această asigurare puteți să ne contactați la următoarele adrese de e-mail:

Antoaneta.Nedelciu@marsh.com
Andreea.Bancila@marsh.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *