Companiile europene irosesc anual 9,6 miliarde de euro prin neutilizarea softurilor de business management

Companiile europene risipesc anual investiții în tehnologie în valoare de miliarde de euro, prin faptul că nu utilizează software-ul de business la întreaga capacitate, potrivit unui nou studiu comandat de Sage, unul dintre cei mai mari lideri globali în furnizarea soluţiilor şi serviciilor de business management.

Studiul, la care au participat 600 de manageri IT din companii din Uniunea Europeană, a arătat că, în medie, fiecare dintre cele 222.628 de companii de mărime medie din Europa, irosesc anual 43.138 de euro, sau, împreună, risipesc anual uimitoarea sumă de 9,6 miliarde de euro. Ceea ce înseamnă că 88% din totalul companiilor care au investit în implementarea soft-urilor de business management nu rușesc să le folosească la adevărata lor capacitate.

Motivele pentru această stare de fapt diferă de la o țară la alta. Companiile din Germania, spre exemplu, dau vina pe faptul că soft-urile de business dublează alte tipuri de software deja existente (35%), în timp ce puțin peste un sfert (26%) dintre respondenții din Marea Britanie justifică această situație prin lipsa cererii din partea clienților. Faptul că firmele nu au nevoie de toate funcțiile soft-urilor de business management (36%), dar și lipsa training-urilor pentru utilizatorii finali (25%) sunt principalele motive pentru neutilizarea la adevăratul potențial al acestor programe.

Cât privește România, potrivit studiului, și aici găsim aceleași motive, dar în procente diferite: 40% dintre respondenți au menționat că programele software de business management au prea multe funcționalități în raport cu nevoile lor, iar 40% se plâng de lipsa training-ului în folosirea programelor respective.

“Studiul ar trebui să fie considerat ca un mare semnal de alarmă pentru toate companiile din Europa care cheltuie miliarde de euro pe software de business management și care nu este utilizat la întreaga capacitate”, a spus Christophe Letellier, CEO, Sage Mid-Market. “Software-ul de business ar trebui să fie o componentă cheie a strategiei planului de dezvoltare pentru orice companie de dimensiuni medii, dar în momentul de față există o discrepanță între soluțiile cumpărate și nevoile de business reale. Cei care iau aceste decizii într-o companie nu iau în calcul suficient de mult utilizatorii finali, ci încearcă să găsească soluții universale, în loc să scoată în evidență produsele centrate pe utilizatorul final. Companiile medii trebuie să se gândească la utilizatori și să înțeleagă cum le va fi cel mai bine angajaților să folosească investițiile companiei”, a mai spus Christophe Letellier.

Potrivit studiului, eficiența este factorul cheie care trebuie să fie adresat de software-ul de business, 65% dintre respondenți indicând acest aspect ca fiind nevoia principală a oricărei afaceri. În România, acest aspect este menționat de 74% dintre respondenți. Pe de altă parte, doar o treime (34%) dintre țări percep software-ul de business ca pe o cale către creșterea afacerii.

Studiul mai relevă faptul că Social Media devine un segment care atrage tot mai mult atenția companiilor, 64% dintre acestea indicând că doresc ca o astfel de componentă să fie inclusă în soft-ul de business management. Și componenta cloud continuă să domine agenda IT, 76% dintre companii intenționând să investească în viitor în software de business bazat pe cloud.

La acest capitol, în România lucrurile stau puțin diferit. Aici, 72% dintre companiile de dimensiune medie consideră segmentul Social Media ca un element important al unui software de business management, iar 66% dintre companiile medii de pe piața locală plănuiesc să investească în software de business bazat pe cloud.

Toate aceste aspecte au fost luate în calcul de Sage, iar problemele ridicate și-au găsit rezolvarea în noua soluţie ERP de generație următoare, Sage ERP X3 versiunea 7, dedicată companiilor medii din întreaga lume. Noua soluție inovatoare a fost complet revizuită pentru a asigura cea mai bună experiență atât online, cât și pe dispozitive mobile.

Cercetările Sage arată că firmele de dimensiuni medii au trei priorități clare: să atragă noi clienți, să scadă costurile operaționale și să-și majoreze veniturile. Sage ERP X3 versiunea 7 a fost reproiectată pentru a adresa aceste trei provocări esențiale, având o serie de noi caracteristici care ajută companiile.

În versiunea 7, ușurința în folosire și mobilitatea sunt integrate ca standard, ceea ce permite firmelor medii posibilitatea să realizeze mai multe lucruri mai rapid și în mișcare, prin urmare, contribuind la reducerea costurilor și la atragerea de noi clienți. Soluția inovatoare cuprinde o nouă înterfață web intuitivă, bazată pe HTML5, care suportă mai multe browsere și care poate fi personalizată de utilizatori. Versiunea 7, de asemenea, oferă acum acces mobil și o serie de aplicații web, cât și integrarea cu Microsoft Office și o cu totul nouă și puternică funcție de căutare.

„Am ținut cont de clienți, de evoluția pieței și ne-am reproiectat soluția de business management pentru a răspunde direct la nevoile și provocările întâmpinate astăzi de companiile medii”, precizează Christophe Letellier. “Capacitatea unei companii de a-și atrage noi clienți și de a-și crește profitalibitatea se reduce la cât de bine accesează, folosesc și împart angajații informațiile pe care le dețin. Mai simplu spus, Sage ERP X3 versiunea 7 ajută companiile să se dezvolte cu o soluție ERP mai rapidă, mai simplă și mai flexibilă”, adaugă Christophe Letellier.

Alte noi beneficii care vin o dată cu Sage ERP X3 versiunea 7 includ îmbunătățiri funcționale precum:

  • Trasabilitate extinsă: quote to cash și ordin de plată
  • Personalizare a documentelor de vânzări (livrare și retur)
  • Definirea flexibilă a kit-urilor de vânzări (opțiuni și variante)
  • Costuri adiționale de achiziție: import tracking
  • Setări flexibile pe legislație
  • Control crescut al tranzacțiilor între companii
  • Management flexibil al amplasamentelor de depozitare
  • Automatizată avansată (facturi recurente)

“Cercetarea comandată de Sage în Europa și America de Nord arată că firmele medii care au acces ușor la datele companiei, care sunt de calitate și structurate în mod inteligent și care permit o ușurință în folosire, se pot aștepta la o creștere medie netă anuală cu 35% a veniturilor incrementale, în comparație cu celelalte companii. Asta înseamnă aproximativ 780.000 de euro venituri incrementale pe an pentru o companie care are un venit brut anual de 30 de milioane de euro. Sage ERP X3 veriunea 7 este unealta perfectă pentru companiile medii care vor să recapete controlul asupra organizațiilor lor și să aibă creștere pe viitor”, spune Benoit Gruber, VP Corporate Communication & Brand, Sage Mid-Market Europe and Sage ERP X3.

SURSA: ComputerWorld

Etichete: , ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *