NNC Services: Cât de importantă este relaţia cu clienţii în perioada crizei?

Lunar pe site-ul ANIS, consultanţii NNC Services, companie de consultanţă în marketing şi management în IT, b2b şi servicii, îţi vor dezvălui strategii de marketing utile şi uşor de aplicat pentru creşterea rezultatelor companiei tale.

Criza a adus pentru companii o conştientizare oarecum forţată a importanţei loialităţii clienţilor şi a tehnicilor de word-of-mouth. Soluţiile stau în capacitatea companiilor de a-şi crea strategiile necesare pentru obţinerea unor rezultate bune şi chiar a profitului. Este un mod pozitiv de a vedea lucrurile, într-o perioadă în care toate perspectivele par a avea nuanţe gri.

În special în domeniul B2B, companiile au la dispoziţie trei instrumente principale pentru a supravieţui crizei şi chiar a obţine succesul.

  • Retenţia. Este un lucru cunoscut faptul că aducerea unui nou client vă costă mult mai mult decât păstrarea celor pe care îi aveţi deja. Mai exact, de 5 ori mai mult. De asemenea, prin word-of-mouth, clienţii loiali pot aduce, la rândul lor, alţi clienţi. Din punct de vedere financiar, îmbunătăţirea capacităţilor de retenţie a clienţilor poate genera venituri semnificative pentru companie.
  • Încurajarea cumpărării repetate.  Acest instrument este unul strategic şi profitabil pentru asigurarea venitului de bază şi chiar pentru creşterea acestuia. Evident, prin oferirea unei experienţe pozitive, clienţii dumneavoastră vor fi încurajaţi să repete achiziţia şi nu doar o singură dată.
  • Utilizarea referinţelor. Legătura existentă între referinţele word-of-mouth şi rezultatele financiare este indiscutabilă. Mai mult, astăzi există chiar posibilitatea de a măsura rezultatele prin studii sau programe speciale. Partea mai puţin plăcută constă în incapacitatea de a gestiona word-of-mouth-ul negativ, ceea ce duce la scăderea popularităţii şi, implicit, a vânzărilor.

Pentru o relaţie eficientă cu clienţi este indicat să:

  • Organizaţi întâlniri faţă în faţă pentru a le putea descoperi nevoile şi grijile.
  • Furnizaţi clienţilor informaţiile de contact ale echipei care se ocupă de proiect.
  • Includeţi gesturi grijulii în toate activităţile orientate către clienţi.
  • Fiţi proactivi în relaţia cu clienţii dumneavoastră.

Prin urmare, perioada crizei a oferit activităţilor de loializare a clienţilor statutul de proiect cu importanţă majoră.  Din păcate, companiile care conştientizează acest aspect sunt foarte puţine, iar acest lucru se vede în rezultatele lor financiare.

Pentru a încheia tot într-o notă pozitivă, puteţi considera criza ca o oportunitate de a consolida afacerea şi a-i asigura stabilitate şi chiar performanţă. Îmbunătăţirea relaţiei cu clienţii este un pas important pentru a ajunge acolo.

Etichete: