NNC Services: Când şi de ce să aleg serviciile de PR la cerere ?

Lunar, pe situl ANIS, consultanţii NNC Services, companie de consultanţă în marketing şi management în IT, b2b şi servicii, îţi vor dezvălui strategii de marketing utile şi uşor de aplicat pentru creşterea rezultatelor companiei tale.

Reducerea costurilor, pentru a se încadra în bugetele micşorate, si creşterea productivităţii sunt principalele provocări ale companiilor în această perioadă. Pentru a răspunde cât mai bine acestor provocări, conceptul de „servicii la cerere” îşi face loc în strategiile managerilor care conştientizează faptul că, astfel, au posibilitatea de a-şi atinge obiectivele la costuri mult mai mici, controlabile şi având acces la resurse specializate.

Funcţia de PR poate fi încadrată cu succes în secţiunea de „servicii la cerere”, compania solicitând doar elementele de PR care îi sunt utile în acel moment. Un comunicat de presă, un raport de monitorizare media etc.

Realizarea internă a serviciilor de PR presupune alocarea unui om specializat sau chiar a unei echipe, dar şi costuri adiţionale precum taxe sau cheltuieli cu personalul. Cu astfel de costuri, multe companii renunţă la serviciile de PR, o decizie greşită pentru performanţa companiei. Prin alegerea serviciilor de PR la cerere, costurile de PR sunt reduse cu peste 50%, fără a afecta calitatea serviciilor, dar şi fără contracte solicitante şi costuri ascunse. 

În general, companiile aleg serviciile de PR la cerere când:
• nu au resursele necesare „in-house”;
• resursele interne sunt prea încărcate;
• vor să îşi reducă costurile de PR;
• au nevoie de ajutorul punctual al specialiştilor cu cele mai bune cunoştinţe de PR.

Furnizorul de servicii la cerere stabileşte împreună cu clientul care sunt rezultatele dorite, iar apoi îşi utilizează expertiza pentru a le obţine, asumându-şi întreaga responsabilitate. Astfel, printre beneficiile serviciilor de PR la cerere se remarcă:
• Costuri reduse, faţă de un departament de PR in-house
• Economie de timp – implementare rapidă
• Servicii de cea mai bună calitate
• Flexibilitate: companiile pot alege dintr-o listă completă doar serviciile de PR pe care le doresc în acel moment
• Colaborarea cu experţi în domeniul relaţiilor publice
• Rezultate măsurabile

Elementele de relaţii publice solicitate cel mai frecvent prin serviciul de PR la cerere sunt:
• Creare conţinut de PR (ex: comunicate de presă, studii de caz, white papers, articole şi ştiri, articole by-lined, texte pentru website, materiale de marketing)
• Distribuţie şi monitorizare comunicate de presă
• Realizare şi actualizare baze de date personalizate
• Trimitere materiale la listele stabilite
• Monitorizare apariţii
• Rapoarte

Totuşi, tocmai pentru că vorbim de servicii de PR la cerere, lista poate fi extinsă conform dorinţelor clientului. Mai mult, acesta poate alege atât un element de PR (ex: scrierea unui comunicat de presă), cât şi un pachet personalizat (ex: scriere, trimitere si monitorizare comunicat de presă). Astfel, furnizorul de servicii de PR la cerere se transformă în echipa virtuală de PR a companiei, dar fără a fi necesar un contract pe termen lung sau un angajament costisitor din partea clientului.

Etichete: