Aproape 1 din 5 români care cumpără online achiziționează de pe tabletă

Procentul persoanelor care cumpără online folosind tableta s-a triplat în ultimul an, 16,9% dintre clienții de pe internet folosind astfel de dispozitive, în timp ce utilizarea telefoanelor inteligente (smartphones) în procesul de achiziție a urcat cu aproape 5 procente până la 19,2%, arată un studiu realizat de compania de cercetare de marketing Daedalus Millward Brown în luna februarie a acestui an.

Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 930 persoane care au făcut cumpărături online în ultima jumătate de an.
Astfel, aproape 1 din 5 cumpărători online (16,9%) au utilizat tableta pentru a face cel puțin o achiziție online în ultimele 6 luni. Creșterea este spectaculoasă față de anul trecut când procentul acestora se ridică la 4,8%.

Numărul de cumpărpători online care dețin o tabletă s-a triplat

Avansul a fost determinat mai ales de faptul că tot mai mulți români folosesc tablete, 35% dintre persoanele care fac cumpărături online deținând un astfel de dispozitiv, în creștere de aproape trei ori față de anul trecut (13%).

Odată cu creșterea numărului de tablete a crescut semnificativ și utilizarea lor pentru achiziții online. Practic, în ultima jumătate de an, 29% dintre cumpărătorii online au folosit tableta pentru a se informa despre produse sau servicii, în creștere de la 10% anul trecut. În același timp, 21% dintre cei care fac achiziții de pe internet au compărat online prețurile unor produse sau servicii, în creștere de la 7% anul trecut.

De asemenea, numărul de clienți online care dețin smartphone-uri este și el în creștere semnificativă, de la 44% în 2013 la 58% în 2014.

Smartphone-urile, folosite mai mult pentru informare si mai putin pentru achizitii

Însă, smartphone-urile sunt utilizate mai mult decât anul trecut în special pentru informare (42% anul acesta față de 35% în 2013). În schimb, în ceea ce privește compararea prețurilor sau achiziții propriu-zise, procentele nu sunt foarte diferite față de anul trecut.

Practic, în februarie anul acesta, în jur de 25,8% dintre cei care dețin un smartphone îl folosesc și pentru a compara prețuri, la începutul lui 2013 procentul era de 21,4%.

Totodată, cei care dețin un smartphone și îl utilizează pentru achiziții ajung la un procent de 19,2%, față de 15,1% anul trecut.

“Evoluția nesemnificativă a utilizării smartphone-urilor pentru achiziții online, în condițiile în care numărul de smartphone-uri a crescut vizibil, are de-a face și cu lipsa adaptării site-urilor de e-commerce la aceste terminale. Jucătorii din această industrie trebuie să înțeleagă că telefonul mobil reprezintă pentru ei o poartă mare de acces către persoanele care fac cumpărături online. Practic vorbim aici de o oportunitate pe care nici unul dintre jucătorii cu pretenții din e-commerce nu își poate permite să o rateze”, a spus Daniel Enescu, managing partner Daedalus Millward Brown.

86% dintre clienți cumpără de pe desktop sau laptop

Cea mai mare parte a celor care cumpără online utilizează laptopuri sau calculatoare desktop, 86% dintre cei care au făcut cel puțin o achiziție online în ultimele 6 luni folosind aceste terminale.

“Trebuie însă remarcat și aici că un procent semnificativ de 14% dintre persoane nu a folosit deloc laptopul sau desktop-ul pentru cumpărăturile online realizate în ultimele 6 luni”, mai spune Enescu.

Studiul a fost realizat utilizând panelul Daedalus Online, pe un eșantion de 930 persoane care au făcut cumpărături online în ultimele 6 luni. Eșantionul a fost cules în două valuri – în februarie 2013 și februarie 2014. Eroarea de eșantionare este de +/-4%.

SURSA: ComputerWorld

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *